Arkitektenes fagforbund (AFAG) er en arbeidstakerorganisasjon for mer enn 4700 medlemmer med master i arkitektur, landskapsarkitektur, interiørarkitektur, planlegging og design samt studenter. Vi gir råd til medlemmene i forbindelse med jobbtilbud, oppsigelser, permitteringer, omstilling, lønnsforhandlinger, tariffavtaler og kontraktsrett. AFAG er tilknyttet hovedsammenslutningen Akademikerne som med sine 13 medlemsforeninger representerer godt over 200 000 medlemmer. AFAG har 6 medarbeidere, hvorav tre er advokater og holder til sentralt i Oslo.

Jusstudent med interesse for arbeidsrett

Er du jusstudent og vil jobbe med individuell og kollektiv arbeidsrett i en arbeidstakerorganisasjon for arkitekter?

Vi har mye å gjøre og trenger en dyktig student til å avlaste advokatene med saksforberedelser og kontakt mot medlemmene. Du må ha interesse for arbeidsrett og har fortrinnsvis arbeidsrett som valgfag. Vi bistår også selvstendige næringsdrivende med hjelp til kontraktsrettslige og opphavsrettslige spørsmål, så det er en fordel om du også har interesse for disse områdene.

Vi søker en utadrettet og engasjert student som med faglig dyktighet kan bistå medlemmene våre på en god måte. Vi blir enige om antall timer pr. uke. Lønn etter avtale.

Kontaktperson:
Per Christian Opsahl
generalsekretær og advokat generalsekretær og advokat
Mail:per.christian@afag.no
Telefon: 911 98 330