BDO Advokater er en del av konsulentselskapet BDO. BDO skaper trygghet, tillit og verdiskaping for virksomheter gjennom revisjon, regnskap, rådgiving og advokattjenester. Hver dag går våre ansatte på jobb for å gjøre en forskjell. En forskjell for virksomheter som trenger en partner som kan gi råd, innsikt og skape trygghet for at beslutninger tas på riktig grunnlag. Det krever mennesker som evner og har vilje til å se viktighet i detaljer, og hvordan detaljene bidrar til helheten. Vi anser det som vår samfunnsoppgave å bidra til trygghet og verdiskapning i næringslivet. Det gjør vi faglig hver dag gjennom våre tjenester, gjennom kompetanseoverføring, og vi støtter prosjekter og veldedige organisasjoner som bygger kunnskap og sprer motivasjon for et aktivt og inkluderende liv.

2-3 erfarne advokater

Er du klar for nye utfordringer? Vi ser etter nye kolleger til BDO Advokater AS knyttet til fagområdene arbeidsrett og transaksjoner/selskapsrett

BDO Advokater AS er et av Norges raskest voksende advokatfirmaer. Vi er i dag mer enn 75 dyktige og engasjerte medarbeidere med juridisk og økonomisk bakgrunn fordelt på kontorer i Oslo, Trondheim, Stavanger, Kristiansand, Bergen og Tromsø.

Vi søker etter 2-3 erfarne advokater med interesse for (i) arbeidsrett og (ii) transaksjoner/selskapsrett til vårt kontor i Oslo.

Hovedarbeidsområder for de to stillingene:

(i)           Arbeidsrettslig bistand, herunder bistand til enkeltsaker (individuell arbeidsrett)  og rådgivning i forbindelse med transaksjoner.

(ii)          Transaksjoner (Corporate M&A), herunder utarbeidelse av avtaleverk, strukturering og gjennomføring av transaksjoner, selskapsrett, kontraktsrett.

Kvalifikasjoner for begge stillinger:

• Master i rettsvitenskap
  • Interesse for og erfaring fra arbeidsområdene
  • Minimum 3-7 års relevant erfaring

Personlige egenskaper:

• Faglig dyktighet og gode akademiske resultater
  • Stor arbeidskapasitet
  • Evne til å løse problemer selvstendig
  • God skriftlig og muntlig formuleringsevne på norsk og engelsk
  • Nøyaktig, strukturert og pålitelig
  • Markedsorientert og interesse for næringslivet
  • Proaktivitet og engasjement for å utvikle selskapet og forretningsområdet videre

Vi kan blant annet tilby:

• Interessante faglige utfordringer og utviklingsmuligheter med et godt etablert kursprogram
  • Muligheten til å bli med på et lag som har store ambisjoner om fortsatt vekst
  • Gode kolleger og meget godt arbeidsmiljø

BDO Advokater AS har spesialkompetanse og erfaring innen områdene skatt, avgift, transaksjonsbistand, selskapsrett, regnskap og arbeidsrett. Vi har kunder innenfor en rekke bransjer. Felles for alle våre kunder, er at vi har ambisjoner om å skape gode løsninger for dem, fordi vi bryr oss. Vi yter tett bistand for å sørge for korrekte og gode løsninger for våre klienter for å skape den beste kundeopplevelsen.

Søknadene blir vurdert fortløpende frem til søknadsfristen. Tiltredelse skjer etter avtale.

Spørsmål til stillingen kan rettes til Hanne Fritzsønn (hanne.fritzsonn@bdo.no, +47 954 52 441) eller Christian Reegård Dalby (christian.dalby@bdo.no, +47 900 62 858).

BDO Advokater AS