Kommersiell og erfaren eiendomsadvokat

Som en av Norges største virksomheter har Coop Norge SA en juridisk avdeling som bistår konsernselskapene og samvirkelagene innenfor sentrale kompetanseområder, slik som handel og industri, teknologi og digital innovasjon, personvern, konkurranserett, mat og næringsmidler, næringseiendom og eiendomsutvikling, entreprise, samvirke- og selskapsrett, governance, compliance & risikostyring, M&A, kontraktsrett, transport og logistikk, skatt og avgift, finansiering og markedsrett mm.

Vi søker en forretningsorientert eiendomsadvokat som sammen med advokatteamet ønsker å sikre at Coop fortsetter sin vekst i tråd med strategien: "kunden først". Coop har gode og lange relasjoner med sine forretnings- og samarbeidspartnere, og med over 1,8 millioner medeiere kjenner de "alle".
Som eiendomsadvokat i Coop-konsernet vil du arbeide med et bredt spekter av forretningsmessige problemstillinger som krever at du er dyktig til å arbeide selvstendig og i team, og til å skape bredt tverrfaglig samarbeid i hele organisasjonen. Din erfaring baserer seg på en god teoretisk og akademisk bakgrunn i tillegg til at du har arbeidet med krevende juridiske oppgaver innenfor eiendom i lengre tid. Vi samarbeider også mye med utvalgte advokatselskaper for å sikre de beste råd og løsninger for konsernet. For å lykkes som advokat hos Coop må du ydmykt beherske det faglige, være god til å samarbeide samt være en god prosjektleder som sørger for fremdrift som sikrer våre forretningsmessige målsetninger.

Sentrale arbeidsoppgaver:

• Bistå og støtte konsernet juridisk med mest fokus på eiendom, i et bredt spekter av selskapsrettslige problemstillinger, herunder:
    • forvalte selskapsdokumentasjonen, og eie og utvikle eiendomsrelatert malverk for alle juridisk forpliktende avtaler
    • utarbeidelse og kvalitetssikring av kontrakter; leieavtaler, entrepriseavtaler, samarbeidsavtaler med eksterne parter, aksjonæravtaler etc.
    • utføre selskapsrettslige endringer, herunder styreendringer, fisjoner, fusjoner
    • due diligence i forbindelse med transaksjoner
  • Være en god diskusjonspartner og rådgiver for oppdragsgivere, konsernledelse og ledere i konsernet
  • Være en god teamspiller i vårt legale miljø og bidra til erfaringsutveksling og kontinuerlig læring
  • Styre og lede oppgaver/prosjekter - ofte med både interne og eksterne deltagere

Den optimale kandidaten har:

• Bred forretningsjuridisk erfaring knyttet til næringseiendom, kombinert med kundefokus og solid interesse for å forstå Coop´s kommersielle hverdag.
  • Positiv og entusiastisk væremåte, er god til å lytte, beslutte og å få med seg organisasjonen på å gjennomføre det som er vedtatt
  • Evnen til å trives med en hektisk og resultatorientert arbeidssituasjon
  • Gode akademiske resultater, er pålitelig og holder en høy etisk standard
  • Analytisk, pragmatisk og løsningsorientert legning
  • Gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsevner
  • Advokatbevilling

Stillingen rapporterer til juridisk direktør for Coop Norge SA konsern.

SØK STILLINGEN HER

Spørsmål om stillingen:

Jarle Trandokken
48401248

Coop Norge er samvirkelagenes fellesorganisasjon og landets største kundeeide organisasjon. Vi praktiserer delingsøkonomi med mer enn 1,8 millioner medeiere som igjen eier 72 lokale samvirkelag. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som har ansvar for Coops felles innkjøp, logistikkvirksomhet, kjedeadministrasjon, merkevarebygging, medlemsprogram, industrivirksomhet og eiendom. Som en av Norges største handelsaktører har Coop mer enn 1120 dagligvarebutikker, 60 byggevarehus og ca. 28.000 ansatte. Totalomsetningen er på 59 milliarder kr. For ytterligere informasjon om Coop i Norge se www.coop.no.

Coop Norge SA