/Global/Advokatjobb/Coop_Norge_SA.jpg

Coop – kundenes egen handelsaktør Coop er en av Norges største handelsaktører med mer enn 1150 dagligvarebutikker og 130 byggevarehus over hele landet. Coop eies av mer enn 1,7 millioner kunder gjennom deres medlemskap i ett av 76 samvirkelag. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA, som har ansvar for Coops felles innkjøp, grossist og logistikkvirksomhet, kjedeadministrasjon, merkevarebygging og medlemsprogram. Coop Norge SA driver ytterligere virksomhet gjennom sine datterselskap Norsk Butikkdrift AS, Coop Norge Eiendom AS og Coop Norge Industri. Totalomsetningen for Coop i Norge er på 59 milliarder kroner. For ytterligere informasjon om Coop i Norge gå inn på www.coop.no

Kommersiell og erfaren advokat

Som en av Norges største virksomheter har Coop Norge SA en juridisk avdeling som bistår konsernselskapene og samvirkelagene med sentrale problemstillinger, slik som alminnelig forretningsjuss, kontraktsrett, fast eiendoms rettsforhold, samvirke- og selskapsrett, oppkjøp og sammenslåinger, IKT-rett, personvern, markedsrett og varemerkerett.

Vi søker en kommersiell og erfaren advokat som sammen med vårt advokat-team ønsker å sikre at Coop fortsetter sin vekst i tråd med vår strategi: "kunden først". Vi har gode og lange relasjoner med våre medlemmer og våre forretnings- og samarbeidspartnere.

Advokatene i Coop arbeider med et bredt spekter av forretningsmessige problemstillinger som krever at advokatene på sine områder er dyktig til å arbeide selvstendig og i team, og til å skape bredt tverrfaglig samarbeid i hele vår organisasjon. Vi samarbeider også med utvalgte dyktige advokatselskaper for å sikre de beste råd og løsninger for konsernet.

Vi søker en solid advokat med gode samarbeidsegenskaper som sikrer fornøyde kunder og effektiv drift. Din erfaring baserer seg på en god teoretisk og akademisk bakgrunn i tillegg til at du har arbeidet med krevende juridiske oppgaver i lengre tid. For å lykkes hos oss må du ydmykt beherske det faglige, være god til å samarbeide samt være en god prosjektleder som sørger for en fremdrift som sikrer våre forretningsmessige målsetninger.

Vi ser etter kandidater med solid erfaring på ett eller flere av disse arbeidsområdene

• Bistand og ledelse av arbeid innen eierstyring, etterlevelse, samvirkerett, selskapsrett, avtale og obligasjonsrett, forhandlinger, innkjøp, IKT, personvern, markedsføring, varemerker, IPR, konkurranserett, transport og logistikk, import og produktansvar, varesikring, IOT (internett of things), netthandel, finansielle tjenester/PSD2, kjøps- og forbrukerrett, transaksjoner, mm.
  • Være en god diskusjonspartner for konsernledelse, ledere og kollegaer i konsernet
  • Være en god lagspiller i vårt juridiske team og bidra til erfaringsutveksling og kontinuerlig læring
  • Styre og lede oppgaver/prosjekter – ofte med både interne og eksterne deltagere

Den optimale kandidaten har

• Bred forretningsjuridisk erfaring, kombinert med kundefokus og med solid interesse for å forstå Coop´s kommersielle hverdag
  • Liker mennesker, er positiv og entusiastisk, god til å lytte, beslutte og å få med seg organisasjonen på å gjennomføre det som er vedtatt
  • Evnen til å trives med en hektisk og resultatorientert arbeidssituasjon
  • Gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsevner
  • Har gode akademiske resultater og holder en høy etisk standard
  • Er pålitelig, analytisk og løsningsorientert

Stillingen rapporterer til juridisk direktør i Coop Norge SA konsern.

Ta gjerne konfidensiell og uforpliktende kontakt med Jarle Trandokken i Amrop Delphi, tlf. 48 40 12 48. Søknader vurderes fortløpende.

Coop Norge SA

Østre Aker Vei