Deloitte er en arbeidsplass for fremtiden. Vi er en virksomhet med høyt utdannede mennesker innen mange forskjellige fagfelt som arbeider sammen for å bidra til de beste løsningene for våre kunder. Våre medarbeidere ønsker å være en del av en organisasjon som bidrar til et bærekraftig næringsliv og samfunn; og utgjøre en forskjell. Vi er verdens største leverandør av profesjonelle tjenester innen revisjon, rådgivning og advokattjenester med ca. 1400 medarbeidere i Norge. Deloitte er en internasjonal organisasjon med mer enn 264 000 medarbeidere i over 150 land.

Manager / Sr. manager – Business tax compliance

Vil du utvikle deg hos et av Norges største advokatfirmaer, og jobbe med skatt? Deloitte Advokatfirma søker Manager/Senior Manager til Business Tax Compliance

Deloitte Advokatfirma er et av Norges største forretningsjuridiske advokatfirmaer. Vi er i dag mer enn 200 ansatte med spisskompetanse innen transaksjoner, skatt og avgift og forretningsjus. Gjennom vårt nasjonale og globale nettverk kan vi tilby tverrfaglige team og skreddersydde løsninger til våre norske og internasjonale klienter.

Teamet Business Tax Compliance («BTC») består av økonomer, revisorer og advokater, og er en del av vårt forretningsområde Business Tax. Vi bistår et bredt spekter av selskaper, fra store internasjonale virksomheter til mindre selskaper og filialer. Vi har også en betydelig portefølje hvor vi bistår med skatterapportering for norske investorer med andeler i internasjonale Private Equity-selskaper.

Vi opplever at våre klienter i økende grad ønsker rådgivningstjenester som en integrert del av compliance-tjenester, og bruk av mer avansert teknologi og analyse vil bli mer sentralt i årene som kommer. For å møte dette behovet samt en økt oppdragsmengde på en god måte, ønsker vi å styrke laget med flere dyktige kollegaer. Vi ser både etter deg med 6-8 års erfaring innen skatt eller revisjon.

Hvordan vil din arbeidshverdag se ut?

I BTC er en stor del av våre oppdrag knyttet til skatterapportering, skatteberegning og skattemelding for selskaper. Dette preger i hovedsak første halvdel av kalenderåret / perioden januar – juni.

Videre bistår vi våre klienter med løpende skatterådgivning, herunder korrespondanse med skattemyndigheter, skattemessige vurderinger, samt rådgivning av mer teknisk og juridisk karakter slik som virkning av rentebegrensningsreglene, bistand i forbindelse med omorganisering, vurdering av fast driftssted. I mange sammenhenger arbeider vi på oppdrag av tverrfaglig karakter for å finne de gode løsningene for våre kunder.

Du vil derfor bistå våre klienter med både skattemeldinger og rådgivningstjenester, samt i å lede team og leveranser opp mot ulike konsern. Vi tror en slik bredde i skatterelaterte problemstillinger gir en fantastisk treningsarena for å bygge gode skatterådgivere og skattesjefer på sikt, og hvor våre medarbeidere blir svært attraktive i arbeidsmarkedet på sikt. Bruk av teknologi blir stadig viktigere, både for å effektivisere vår leveransemodell og for å utnytte informasjon til å identifisere muligheter for våre klienter. Vi ønsker å ta en ledende posisjon også i denne dimensjonen, noe som også kan åpne for spennende muligheter innen analyse og rådgivning.

Hvem leter vi etter?

Vi ser etter deg som trigges av å få jobbe i grensesnittet økonomi og jus, og har lyst til å bidra i hele spekteret av skatterelaterte oppgaver. Du trives med en konsulenthverdag og å ha utstrakt kontakt med klienter og andre involverte parter. Skattefaget og klientenes behov er i kontinuerlig endring, hvilket medfører at du holder deg faglig oppdatert, samt er proaktiv og har god evne til å foreslå og gjennomføre endringer.

Du er/har:

• Relevant arbeidserfaring (6-8 år), gjerne fra advokatvirksomhet, Skatteetaten eller revisjon
  • Høyere utdannelse innen økonomi, revisjon, skatt eller jus
  • Positiv, lærevillig og stiller krav til egen prestasjon
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne, norsk og engelsk

Hvilke muligheter får du?

I Deloitte Advokatfirma har vi et dynamisk og inkluderende miljø og arbeider tett i team med hverandre på tvers av fagområde og stillingsnivå. Vi vektlegger å hjelpe den enkelte med å identifisere og utnytte sine styrker uansett hvor de måtte befinne seg på karrierestigen. Du vil ha et bredt spekter av vekstmuligheter gjennom hele karrieren, fra læring på jobben til utviklingsprogram ved Deloitte University, samt med hjelp av en coach innen ditt eget virksomhetsområde. Stillingsnivå etter nærmere avtale.

Søknadsfrist: 25.08.2019

Har du lyst til å være en del av et fremoverlent og internasjonalt advokatfirma? Vi ser frem til å motta din søknad!

Spørsmål om stillingen, kontakt:

Vivi Bull Svarva
Consultant