/Global/Advokatjobb/Deloitte_logo_2.png

Deloitte er en arbeidsplass for fremtiden. Vi er en virksomhet med høyt utdannede mennesker innen mange forskjellige fagfelt som arbeider sammen for å bidra til de beste løsningene for våre kunder. Våre medarbeidere ønsker å være en del av en organisasjon som bidrar til et bærekraftig næringsliv og samfunn; og utgjøre en forskjell. Vi er verdens største leverandør av profesjonelle tjenester innen revisjon, rådgivning og advokattjenester med ca. 1400 medarbeidere i Norge. Deloitte er en internasjonal organisasjon med mer enn 264 000 medarbeidere i over 150 land.

Advokat-/ fullmektig - avd. Sørlandet

Deloitte Advokatfirma er et av Norges største forretningsjuridiske advokatfirmaer, med ca 200 profesjonelle medarbeidere med spisskompetanse innen transaksjoner, skatt og avgift samt forretningsjus. Advokatfirmaet er organisert i faggrupper og tverrfaglige bransjegrupper for på best mulig måte kunne yte service med høy faglig kvalitet overfor våre kunder. Deloitte Advokatfirma har flere ganger de siste årene blitt kåret til «Tax Firm of the Year» i Norge av International Tax Reveiw.

Deloittes virksomhet på Sørlandet består av ca. 50 medarbeidere og partnere, herav 6 advokater og advokatfullmektiger, som arbeider integrert og bistår våre klienter innen fagområdene skatt og avgift, transaksjoner, fast eiendom og forretningsjus, i tillegg til revisjon og konsulenttjenester. Som et av de ledende advokat-, revisjons- og rådgivingsselskapene i vårt primære nedslagsfelt spiller vi en viktig rolle i både lokalsamfunnet og næringslivet i regionen.

Grunnet økt oppdragsmengde søker vi nå etter en Advokat/Advokatfullmektig til vårt kontor i Kristiansand og Lyngdal. Kjennskap til de forretningsjuridiske områdene samt tilhørighet til regionen vil være en fordel.

Hva vil være din rolle?

• Juridisk arbeid knyttet til skatt, merverdiavgift, selskapsrett, fast eiendom og forretningsjus
  • Bistå med kontraktsforhandlinger og tvisteløsning
  • Jobbe i tverrfaglige team med kolleger fra andre forretningsområder og fagfelt

Hvem leter vi etter?

Vi er på jakt etter jurister som har kompetanse, erfaring og/eller interesse for våre nevnte kjerneområder. Nyutdannede med særlig interesse for dette fagområdet oppfordres også til å søke.

Kvalifikasjoner

• Mastergrad i Rettsvitenskap eller tilsvarende
  • Interesse for skatt, merverdiavgift, selskapsrett og forretningsjus
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk er en forutsetning

Personlige egenskaper

• Evne til å bygge personlige klientrelasjoner
  • Selvstendig, initiativrik og en naturlig relasjonsbygger
  • Nøyaktig og strukturert
  • Omgjengelig og tillitsskapende
  • Evne til å arbeide i tverrfaglig team

Hvilke muligheter vil du få?

I Deloitte Advokatfirma har vi et inkluderende miljø og teamarbeid med partner-/ lederinnvolvering. Du vil være en del av et faglig miljø hvor du kan utveksle ideer og erfaringer med noen av de beste skatteadvokatene i landet. Det er gode muligheter og rom for å fordype seg i interessante problemstillinger og vi har fokus på ditt utviklingspotensial og talent.

Hos Deloitte Advokatfirma vektlegger vi å hjelpe den enkelte til å identifisere og utnytte sine styrker uansett hvor de måtte befinne seg på karrierestigen. Du vil ha et bredt spekter av vekstmuligheter gjennom hele karrieren, fra læring på jobben til utviklingsprogram ved Deloitte University, samt med hjelp av en coach innen ditt eget virksomhetsområde.

Hvilken innflytelse vil du få?

Arbeidet ditt vil utgjøre en forskjell, samtidig som du vil utvikle deg i en dynamisk og resultatorientert kultur preget av inkludering og samarbeid. Vi ønsker å bidra på en måte som utgjør en positiv og essensiell forskjell for de rundt oss, våre oppdragsgivere og samfunnet som helhet. Hos Deloitte Advokatfirma vil du ha ubegrensede muligheter til å oppnå suksess og realisere ditt fulle potensiale.

Vi ser frem til å motta din søknad innen søknadsfrist 1.desember!

Til informasjon vurderer vi søknader og kaller inn til intervju fortløpende.

For ytterligere informasjon om Deloitte Advokatfirma, vennligst se www.deloitte.no.

Spørsmål om stillingen kontakt Partner Svein Aage Larsen, tlf. 975 26 627 eller
Partner Jens-Petter Pedersen, tlf. 958 88 025

Til informasjon benytter vi oss av testverktøy fra cut-e som en del av vår rekrutteringsprosess. Aktuelle kandidater vil få tilsendt disse testene og mer informasjon om videre prosess. Mer informasjon om hvorfor vi benytter testverktøy i prosessen samt mulighet til å prøve testene finner du her.

Bakgrunnssjekk: Deloitte AS foretar bakgrunnssjekk av søkere for å verifisere opplysninger som fremgår av CV og tilgjengelig dokumentasjon. Verifisering av bakgrunnssjekk blir gjennomført av HireRight. Bakgrunnssjekk gjennomføres ikke uten samtykke fra søkeren og aktuelle kandidater vil motta nærmere informasjon om dette.

Deloitte Advokatfirma AS

Stadionveien 21