/Global/Advokatjobb/DLA%20Piper.gif

DLA Piper er Norges eneste globale advokatfirma med kontorer i over 40 land. Vi er Nordens største advokatfirma med over 370 advokater i Norge, Sverige, Danmark og Finland. For våre ansatte medfører denne internasjonale forankringen helt unike opplæringsprogrammer og muligheter for å bygge internasjonale nettverk.

Advokat

Vi søker advokat til vårt fagteam innen plan- og bygningsrett.

DLA Piper har et av Norges største og ledende fagmiljøer innenfor eiendom og entreprise med over 30 advokater. Nå søker vi en advokat med erfaring og interesse innen plan- og bygningsrett for å styrke oss ytterligere på dette området.

Vi ser spesielt etter deg som både har relevant erfaring fra offentlig forvaltning og fra advokatvirksomhet, eller du som har lengre erfaring enten som jurist fra offentlig forvaltning og ønsker å skifte beite eller kun fra advokatvirksomhet.

Vårt fagmiljø innen plan- og bygningsrett bistår i hovedsak private utbyggere og entreprenører samt rådgivere i bygningsbransjen. Du vil bistå våre nasjonale og internasjonale klienter med juridiske og strategiske råd, i planprosesser, med utbyggingsavtaler, i byggesøknader, med å påklage vedtak, med å fradele og seksjonere samt forestå grunnerverv, refusjon m.m.

Firmaets globale forankring bidrar til at en rekke av våre eiendoms- og entrepriseadvokater har erfaring med internasjonale prosjekter, ofte i samarbeid med våre utenlandske kollegaer. Dette gir oss en tilleggsdimensjon i rådgivningen og er en fordel for våre norske klienter. Den internasjonale forankringen gjør at vi er i forkant av utviklingen innenfor nye fagfelt og bransjen.

Vi tilbyr:

• Et internasjonalt, fremoverlent og fremgangsrikt arbeidsmiljø
  • Unike opplæringsprogrammer, muligheter for å bygge internasjonale nettverk og arbeide utenfor Norge
  • God støtte fra hyggelige og dyktige kollegaer
  • Mulighet til å arbeide i et sterkt faglig team
  • Faglig og personlig utvikling
  • Konkurransedyktige betingelser

Har du spørsmål om stillingen kan du kontakte partner Tone Gjertsen på epost tone.gjertsen@dlapiper.com, leder for eiendomsavdelingen Magnus Lutnæs på epost magnus.lutnas@dlapiper.com eller HR-Manager Christine Lykka på christine.lykka@dlapiper.com.

Din søknad sendes til rekruttering.norway@dlapiper.com.

Søknadsfrist snarest. Innkomne søknader vil bli vurdert fortløpende.

DLA Piper

Postboks 1364 Vika