/Global/Advokatjobb/DLA%20Piper.gif

DLA Piper er et fullservice forretningsadvokatfirma med kontorer i mer enn 40 land. Vi er Norges eneste globale advokatfirma og byr på unike muligheter for deg som ønsker å arbeide i et fremgangsrikt og internasjonalt fagmiljø. Vi bistår både offentlige og private oppdragsgivere og leverandører med et vidt spekter av oppgaver. Ved vårt Oslo-kontor er vi omtrent 90 advokater og vi blir stadig flere.

Advokat / Advokatfullmektig

Jurist med interesse for fintech og morgendagens selskaper?

Vil du jobbe med noen av landets mest spennende oppstartsselskaper?
Har du interesse for fintech og fremtidens løsninger?

Vi opplever en sterk økning i oppdragsmengde fra våre kunder innen finanssektoren, som består av spennende gründerbedrifter, etablerte nordiske og internasjonale finansforetak, banker og andre regulerte foretak. Derfor søker vi nå en ressurs til vårt finansregulatoriske fagteam som vil være med å sørge for at morgendagens selskaper manøvrerer seg stødig gjennom dagens regulatoriske utfordringer.

Vi søker deg som har 1-4 års relevant erfaring. Du har erfaring fra finansregulatorisk arbeid, en genuin interesse og nysgjerrighet for faget samt en bevisst kommersiell tankegang. Videre må du ha høy arbeidskapasitet. I retur får du raskt spennende oppgaver, mye tillit og faglig utvikling i et hyggelig kollegium.

Vi har et eget nordisk finansregulatorisk team og arbeider tett mot UK og andre europeiske land. DLA Piper ble kåret til beste firma i UK innen kategorien Fintech av anerkjente The Legal 500 i 2017. Fintech er dessuten et internasjonalt satsingsområde for DLA Piper.

En stor del av arbeidet foregår på engelsk, derfor er god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på engelsk er en forutsetning.

Sentrale arbeidsoppgaver:

• Arbeid med nye forretningsmodeller innen fintech-segmentet
  • Bistand til bank- og finansaktører knyttet til rammelovgivning og produktregler
  • Arbeid med søknader til offentlige myndigheter
  • Compliance-tjenester
  • Selskapsrettslige reorganiseringer og etableringer

Vi tilbyr:

• Et internasjonalt, fremoverlent og fremgangsrikt arbeidsmiljø
  • God støtte fra hyggelige og dyktige kollegaer
  • Mulighet til å arbeide i et sterkt faglig team
  • Faglig og personlig utvikling
  • Konkurransedyktige betingelser