/Global/Advokatjobb/torvald%20klaveness.jpg

Klaveness is an operator, service provider and integrated owner with innovation as an integral part of our overall vision. In addition to being a leading service provider to the global dry bulk shipping industry, the company has a unique concept for combination carriers and provides container feeder vessels to various operators. We operate about 135 vessels through offices in Oslo, Singapore, Manila, Shanghai and Rio with around 170 employees onshore and close to 650 seafarers. The vision of Klaveness is Improving the nature of shipping. Our legacy is to challenge status quo, and much of our success has been and is linked to finding new ways to improve technology and business models in shipping.

Advokat

Vi søker en utviklingsorientert og faglig dyktig advokat med kommersiell forståelse, transaksjonskompetanse og god vurderingsevne som ønsker og evner å jobbe med internasjonale saker i et kvalitetsbevisst og ambisiøst shippingselskap.

Juridisk avdeling i Oslo håndterer saker innenfor alle våre områder på tvers av selskapets kontorer i Oslo, Singapore, Shanghai, Manila og Rio.

Arbeidsoppgaver:

• Løpende juridisk rådgivning innenfor selskapets forretningsområder, med særlig vekt på transaksjoner som kjøp/salg av skip og selskaper, kontrahering, finansiering m.m.
  • Sparringspartner innen andre områder som selskapsrett, certepartier, claims håndtering, konkurranserett, skatt m.m.
  • Kontraktsforhandlinger, utforming av avtaler og juridisk oppfølging av ulike typer saker
  • Proaktiv identifisering og håndtering av juridisk risiko
  • Drive generelt kvalitetssikringsarbeid internt samt forberede og gjennomføre opplæring innen juridiske områder

Kvalifikasjoner:

• Advokatbevilling og minst 5-10 års relevant erfaring, fortrinnsvis fra advokatfirma eller shipping
  • Relevant forretningsjuridisk kompetanse og erfaring innen internasjonale transaksjoner, kontraktsrett og selskapsrett
  • Erfaring innen andre rettsområder som skatterett, claims håndtering og certepartier, børs- og verdipapirrett er en fordel
  • God kommersiell interesse og forståelse
  • Gode kommunikasjonsevner på norsk og engelsk, både skriftlig og muntlig

Profil:

• God vurderingsevne basert på høy etisk standard og bred faglig tilnærming
  • Interesse for selskapets forretningsdrift og forståelse for sammenhengen mellom det juridiske og det kommersielle
  • Opptatt av å samarbeide og bidra med kompetanse inn i tverrfaglig samarbeid for å finne gode løsninger
  • Engasjert, selvstendig og strukturert som tør å utfordre og tåler å bli utfordret
  • Tydelig, løsningsorientert og tillitsskapende

Vi tilbyr:

• Utfordrende og spennende stilling i et internasjonalt selskap i rask utvikling
  • Konkurransedyktige betingelser med gode velferdstilbud, forsikrings- og pensjonsordninger
  • Gode muligheter for personlig og faglig utvikling i et hyggelig og kompetent arbeidsmiljø

Vi holder til i flotte kontorlokaler sentralt beliggende på Vækerø i Oslo.

Ytterligere informasjon om selskapet og våre forretningsområder ligger tilgjengelig på www.klaveness.com

Ved spørsmål om stillingen, kontakt General Counsel Inga Frøysa, tlf. 2252 6300 / 900 36 220 eller Head of HR, Trine Hellum 2252 6339 / 917 54 091.

Din søknad med CV (video er valgfritt) sendes snarest via link: www.cvideo.no/stilling/190

Søknadene vil bli vurdert fortløpende.

Klaveness AS

Postboks 182 Skøyen