/Global/Advokatjobb/KPMG%20ny.png

KPMG er et ledende, globalt rådgivningsfirma med kontorer i 152 land. I Norge er vi over 1000 medarbeidere som fra kontorer over hele landet daglig bistår noen av landets mest anerkjente virksomheter med rådgiving, revisjon og regnskapstjenester. Vårt advokatfirma tilbyr rådgiving innen skatt, avgift og forretningsjuss. Vi forenkler det komplekse, ser muligheter og skaper merverdi for våre kunder. Faglig engasjement og kontinuerlig utvikling kjennetegner vår kultur. Våre ansatte er del av et mangfoldig og nysgjerrig miljø der daglig læring og nytenkning er en del av hverdagen. Vi har opplevd vekst de siste par årene og har ambisjoner for fremtiden. Er du klar for å utfordres? Da burde vi ta en prat! KPMG er også på LinkedIn, Twitter, og Facebook.

KPMG søker internjurist/-advokat til Quality Risk Management-avdelingen

Er du jurist og ønsker å jobbe med Risk Management i et av Norges største kompetansehus?

QRM-avdelingen i KPMG arbeider med fagområdene Risk Management (RM), Etikk & Uavhengighet og Kvalitetskontroll. Vi opererer på tvers blant alle avdelinger og funksjoner i KPMG Norge, og vi er bla. ansvarlige for å:

• etablere og overvåke QRM-retningslinjer og -prosedyrer
  • gjennomføre opplæring av ansatte på alle nivåer innenfor QRM
  • planlegge og gjennomføre kvalitetskontroller og compliance testing
  • håndtere spørsmål knyttet til regulatoriske forhold, etikk, uavhengighet og interessekonflikter
  • håndtere eventuelle tvistesaker
  • yte løpende bistand til ledelsen i spørsmål knyttet til QRM og forretningsjus

Som jurist i vår QRM avdeling vil du få en variert arbeidsdag innen et bredt spekter av rettsområder, herunder kontraktsrett, erstatningsrett, regulatoriske spørsmål knyttet til revisjonslovgivningen etc. Du vil jobbe tett på beslutningstakerne i alle KPMGs forretningsområder. Du vil rapportere til Risk Management Partner og samarbeide tett med øvrige ressurser i QRM.

Vi ser for oss at du har følgende kvalifikasjoner og egenskaper:

• Utdannet jurist/master rettsvitenskap med noen års relevant arbeidserfaring
  • Advokatbevilling er en fordel, men ingen forutsetning
  • Meget gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner, både på norsk og engelsk
  • En god lagspiller som raskt tilpasser seg ulike miljøer
  • En analytisk problemløser som evner å forenkle faglige konsepter og utfordringer
  • Interesse for og erfaring innen generell forretningsjus, kontrakt- og erstatningsrett, personvern og øvrig regulatorisk compliance-arbeid vektlegges i positiv retning

Interessert?

For å lykkes hos oss må du ha engasjement, samarbeidsvilje og fokus på kvalitet. Forretningsforståelse og evnen til å skape gode relasjoner med er nødvendige egenskaper. Du er nyskapende, offensiv og innovativ og finner praktiske løsninger for dine kunder. Du får energi av å hjelpe andre og forstår din rolle som rådgiver.

Vi holder til i moderne lokaler på Majorstuen og har et godt kollegialt miljø. Hos oss legges forholdene til rette for at du forblir eksperten innenfor ditt område, men også utvider dine faglige horisonter.

Spørsmål om stillingen, kontakt Bjørn Kristiansen, tlf. 406 39 170.

KPMG

Sørkedalsvn 6