/Global/Advokatjobb/kvale%20ny.png

Kvale Advokatfirma tilbyr spesialisert bistand innen alle sentrale forretningsjuridiske disipliner. Vi teller i dag 75 jurister ved vårt kontor i Oslo. Vi bistår internasjonale og nasjonale selskaper, offentlige myndigheter og privatpersoner. Kvale er spesielt anerkjent for å bistå noen av Norges største selskaper med deres viktigste saker. Sakene kjennetegnes av komplisert og omfattende faktum og juridiske utfordringer.

Kvale søker advokatfullmektiger/advokater

Vi opplever stadig økende oppdragsmengde og søker nå advokatfullmektig/advokat til vår avdeling innen fornybar energi og advokatfullmektig til vår arbeidsrettsavdeling.

Fornybar energi
(https://www.kvale.no/nyheter/ledig-stilling-fornybar-energi/)

Kvale søker en dyktig og engasjert fullmektig/advokat innen fagområdet fornybar energi. Vi søker fortrinnsvis en fullmektig med 2-3 års erfaring fra forvaltning eller kraftbransjen for øvrig.

Kvale har en sterk posisjon i kraftbransjen, og du vil få mulighet til å være med på å videreutvikle et fagområde i sterk utvikling. Vi arbeider innenfor hele fornybarsektoren, blant annet med utbygging og transaksjoner knyttet til vann-, vind- og solkraft, drift av kraftverk og overføringsanlegg, kraftomsetning, organisering av offentlig og privat eierskap innenfor bransjen, samt med tvistesaker som bransjens aktører er involvert i.

Arbeidet forutsetter at du har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne, og at du kan arbeide selvstendig, så vel som i samarbeid med kollegaer. Du må trives med nye utfordringer og varierende arbeidsoppgaver.

Arbeidsrett
(https://www.kvale.no/nyheter/ledig-stilling-arbeidsrett/)

Vi har økende oppdragsmengde innen arbeidsrett og den forbindelse søker vi advokatfullmektig som har lyst til å bli med på vårt arbeidsrettsteam. Vi er på utkikk etter deg som har særlig interesse for arbeidsrettslige problemstillinger og vi ser helst at du har 1-3 års erfaring.

Som fullmektig hos oss vil du få anledning til å bistå med juridisk rådgivning til våre klienter, utredning av juridiske problemstillinger, delta i møter og forhandlinger og prosedere saker for domstolene. Tidvis stor arbeidsmengde må påregnes. Arbeidet forutsetter at du har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne, og at du kan arbeide selvstendig så vel som i samarbeid med kollegaer.

Vi søker deg som er motivert til å satse på en karriere som advokat. Du må trives med nye utfordringer og varierende arbeidsoppgaver. Hos oss vil du få partneroppfølging og god støtte fra fadder og øvrige kollegaer.

Felles for stillingene:

Vi ser etter deg som:

• Har gode resultater fra studiet
  • Interesse for, og helst noe erfaring fra de respektive fagområdene
  • Har gode samarbeidsevner
  • Er initiativrik, analytisk og ønsker å utvikle deg.
  • Liker å bidra både profesjonelt og sosialt.

Vi kan tilby:

• Profesjonell og faglig utvikling.
  • Konkurransedyktige betingelser
  • Varierte arbeidsoppgaver.
  • Et hyggelig og inkluderende arbeidsmiljø.

Hvordan søke:
Send en e-post til HR/Administrasjonssjef Elin Veiteberg  - e-post: eve@kvale.no med vedlagt søknad, CV og oppdatert karakterutskrift/vitnemål.

Dersom du har spørsmål til stillingen er du velkommen til å ta kontakt med:
Fornybar: Partner Kristin Ourom, mobil 915 50 799  e-post ko@kvale.no
Arbeidsrett: Partner Nicolay Skarning, mobil 906 64 191 e-post ns@kvale.no