Head of Legal/Juridisk Direktør

Er du ambisiøs og eventyrlysten - og ønsker en sentral og strategisk rolle i utviklingen av fremtidens advokattjenester?

Vi er i gang med å utvikle alle selskapers digitale advokatkollega - og nå leter vi etter Head of Legal som vil bli med på revolusjonen!

Dette er en unik mulighet til å delta i utformingen av fremtidens AI-advokat sammen med andre advokater, teknologer, designere og AI-eksperter, og å delta på reisen i et av Norges mest spennende vekstselskaper!

Som Head of legal i Lexolve:

• Leder du et teknologikompetent advokatteam du selv er med å bygge opp
  • Deltar du aktivt i utviklingsarbeid i tverrfaglig team og gir integrert rådgiving til våre kunder
  • Har du det det overordnede ansvaret for å sørge for at produktene og virksomheten er tilpasset gjeldende og fremtidig lov- og regelverk, og for å sikre at advokatteamet er en sentral bidragsyter til å oppnå Lexolves strategiske mål.
  • Inngår du i ledergruppen og deltar i den strategiske utviklingen av selskapet
  • Skal du være den sentrale pådriveren for å utvikle “Lexolve-metoden” - en ny standard for hvordan advokattjenester formidles og leveres
  • Identifiserer og løfter du frem både teknologiske og juridiske områder der det er behov for effektivisering
  • Er du en sentral bidragsyter til legaltech communities i Norge og internasjonalt

Som Head of Legal vil du ha en synlig og innflytelsesrik rolle og inngå i et profesjonelt team. Du vil bli del av et miljø bestående av noen av de aller fremste ekspertene på sine felt innenfor produktutvikling og AI - og som har en sterk lidenskap for læring og endring.

Vi tror at ikke-konformister er dem som beveger verden. Så dersom du er en person som alltid ser etter en bedre måte å gjøre ting på, er nysgjerrig, har interesse for teknologi, produktutvikling og ikke har for vane å akseptere alle etablerte sannheter - så kan du være den vi ser etter! Vi søker deg med minst åtte års relevant juridisk erfaring, som har meget god forretningsforståelse, er uredd og har en “doer” mentalitet. Du har velutviklet kommersiell forståelse, er sterkt kommunikativ både på norsk og engelsk og evner å formidle juridiske vurderinger på en forståelig og tydelig måte til alle interessenter.

For å lykkes i rollen må du være fleksibel, samarbeids- og løsningsorientert og proaktiv. Du har for øvrig høy integritet, et åpent sinn og et sterkt ønske om å lykkes sammen med andre.

Vi tilbyr konkurransemessige vilkår og aksjeopsjoner.

Har du akkurat brukt to minutter på å lese om deg selv? Bra! Vi ber relevante kandidater om å søke så snart som mulig, da vi vil utføre intervjuer fortløpende. Send søknad og CV til careers@lexolve.com. For spørsmål om stillingen, ta kontakt med daglig leder Merete Nygaard på merete@lexolve.com eller telefon 932 19 140.

Om Lexolve

Lexolve (tidl. Lawbotics) er Norges ledende legaltech-selskap, og ble stiftet i 2017. Lawbotics har utviklet Lexolve i tett samarbeid med sine brukere og kunder, og har som visjon å gjøre demokratisere jus ved å gjøre advokattjenester tilgjengelig, effektiv og rimelig. I dag tilbyr selskapet juridisk sikkerhet for alle gjennom Lexolves selvbetjeningsplattformer og Lexolves SMB produkt.

I vår dedikasjon til å skape endring i den juridiske bransjen har vi også skapt et av verdens største samfunn for de som er interessert i grensesnittet mellom jus og teknologi - bli med ved å delta på en av åre Oslo Legal Tech Meetups! Vi har også initiert og arrangerer årlig Oslo Legal Hackathon sammen med de ledende aktørene fra jus og teknologibransjen: 24 timers teamarbeid som skal resultere i løsninger som gir enklere tilgang på jus - les mer her.

Flere ledige stillinger hos Lexolve

Lexolve