Ledig stilling som advokat i Trondheim

Vår avdeling i Trondheim vokser og vi søker etter en advokat.

Avdelingen i Trondheim består for tiden av fire advokater og en advokatfullmektig. Vi holder til i nye, flotte kontorer lokalisert i et miljø med rådgivere, regnskapsførere og konsulenter.

På avdelingen arbeider vi hovedsakelig med spørsmål knyttet til fast eiendom, selskapsrett, arbeidsrett, skatt og pengekrav, men også andre tilgrensende forretningsjuridiske rettsområder. I tillegg har avdelingen et nært samarbeid med våre øvrige kontorer.

Som del av vårt firma må du raskt kunne fordype deg i juridiske problemstillinger, der målet er å finne praktiske løsninger som er verdifulle for kundene. Hos oss er det viktig med en kombinasjon av juridisk fagkompetanse og økonomisk forståelse.

Advokat

Vi søker advokat med noen års erfaring fra forretningsjus. Egen portefølje er et fortrinn.

Hvilke egenskaper må du ha?

• Solide fagkunnskaper og evne til å se praktiske løsninger
  • Svært god muntlig og skriftlig fremstillingsevne, også på engelsk
  • Evne til å knytte kontakter, bygge nettverk og til å selge din kompetanse
  • Evne til å jobbe både selvstendig og å samarbeide med andre

Har du lyst til å jobbe og utvikle deg i et spennende og dynamisk miljø, og være med på å gjøre Magnus Legal til en av Norges ledende advokatvirksomheter? Da anbefaler vi at du sender oss en søknad hvor du vedlegger CV og karakterutskrift.

Om arbeidsgiveren

Advokatfirmaet Magnus Legal AS har kontorer i Trondheim, Bergen, Oslo og Stavanger. Vi har kunder over hele landet, og advokater som spesialiserer seg innen en rekke forretningsjuridiske fagområder.

Vår visjon er å være den beste arbeidsgiver. Vi tror nemlig at nøkkelen for å lykkes som advokatfirma er å ha dyktige medarbeidere som trives på jobb. Hos oss finner du derfor et godt faglig og sosialt miljø med gode utviklingsmuligheter for den enkelte. Vi er også opptatt av mulighetene som ligger i teknologisk utvikling, og har et mål om å ligge langt fremme når det gjelder bruk av nye verktøy.

Bistand til utenlandske kunder som skal etablere og drive virksomhet i Norge, og norske virksomheter som opererer i andre land, er et satsingsområde for oss. Gjennom vårt medlemskap i MSI Global Alliance har vi tilgang til et stort nettverk av advokater i mange land.

Søk stillingen her

Magnus Legal