Ledig stilling som advokat og advokatfullmektig i Stavanger

Vår avdeling i Stavanger opplever økende oppdragstilfang og ser nå etter en advokatfullmektig eller en erfaren advokat for fast ansettelse.

Avdelingen i Stavanger består for tiden av 6 advokater/advokatfullmektiger /rettshjelper og rådgivere. Vi holder til i nye, flotte lokaler og er lokalisert i et miljø med rådgivere, regnskapsførere og konsulenter.

På avdelingen arbeider vi hovedsakelig med internasjonal skatt og avgift, spørsmål knyttet til internasjonale kontrakter, internasjonal selskaps- og personbeskatning, men også andre tilgrensende forretningsjuridiske områder. I tillegg har avdelingen et nært samarbeid med våre øvrige kontorer.

Som del av vårt firma må du raskt kunne fordype deg i juridiske problemstillinger, der målet er å finne praktiske løsninger som er verdifulle for kundene. Hos oss er det viktig med en kombinasjon av juridisk fagkompetanse og økonomisk forståelse.

Advokatfullmektig

Vi søker i utgangspunktet deg som er nyutdannet eller har litt erfaring, er uredd og har en praktisk tilnærming til juridiske spørsmål.

Til gjengjeld kan vi tilby deg en læringskurve som matcher innsatsen, i et uformelt og hyggelig miljø der du sitter tett på fagkunnskap og erfaring. Tildeling av ansvar følger utviklingen din. Våre advokatfullmektiger får tidlig mulighet til eierskap til klienter og oppdrag. Dette er noe av årsaken til at vi er en populær arbeidsplass. Våre advokatfullmektiger har også jevnlig saker for retten.

Hvilke egenskaper må du ha?

• Gode fagkunnskaper
  • Interesse for forretningsjus med vekt på internasjonale forhold
  • Aksept for intensive arbeidsperioder
  • Svært god muntlig og skriftlig fremstillingsevne, også på engelsk.
  • Evne til å knytte kontakter, bygge nettverk og til å selge din kompetanse
  • Evne til å jobbe både selvstendig og å samarbeide med andre
Advokat

Det kan også være aktuelt å ansette en advokat med noen års erfaring fra forretningsjus, fortrinnsvis med bakgrunn fra internasjonal skatt/avgift. Egen portefølje er et fortrinn.

Hvilke egenskaper må du ha?

• Solide fagkunnskaper og evne til å se praktiske løsninger
  • Svært god muntlig og skriftlig fremstillingsevne, også på engelsk
  • Evne til å knytte kontakter, bygge nettverk og til å selge din kompetanse
  • Evne til å jobbe både selvstendig og å samarbeide med andre

Har du lyst til å jobbe og utvikle deg i et spennende og dynamisk miljø og være med på å gjøre Magnus Legal til en av Norges ledende advokatvirksomheter? Da anbefaler vi at du sender oss en søknad hvor du vedlegger CV og karakterutskrift.

Om arbeidsgiveren

Advokatfirmaet Magnus Legal AS har kontorer i Stavanger, Bergen, Oslo og Trondheim. Vi har kunder over hele landet og mange internasjonale kunder. Våre advokater og rådgivere spesialiserer seg innen en rekke forretningsjuridiske fagområder.

Vår visjon er å være den beste arbeidsgiver. Vi tror nemlig at nøkkelen for å lykkes som advokatfirma er å ha dyktige medarbeidere som trives på jobb. Hos oss finner du derfor et godt faglig og sosialt miljø med gode utviklingsmuligheter for den enkelte. Vi er også opptatt av mulighetene som ligger i teknologisk utvikling, og har et mål om å ligge langt fremme når det gjelder bruk av nye verktøy.

Bistand til utenlandske kunder som skal etablere og drive virksomhet i Norge, og norske virksomheter som opererer i andre land, er et satsingsområde for oss. Gjennom vårt medlemskap i MSI Global Alliance har vi tilgang til et stort nettverk av advokater i mange land.

Søk stillngen her

Magnus Legal