/Global/Advokatjobb/nho%20logo%20ny.png

Næringslivets Hovedorganisasjon (NHO) er Norges største interesseorganisasjonen for bedrifter.  NHO har ca. 24.000 medlemsbedrifter som utgjør ca. 570.000 arbeidsplasser. NHO arbeider for at medlemmene får bedre arbeidsvilkår og utviklingsmuligheter som styrker næringslivets konkurransedyktighet og lønnsomhet. Gode bedrifter gir et økonomisk sunt samfunn med gode velferdstilbud.

Advokat/jurist - NHO Trøndelag

Vi søker en dyktig jurist som kan bistå våre medlemmer i arbeidsrettsspørsmål i form av rådgivning og forhandlinger.

Det kreves noen års erfaring fra arbeidsrettsfeltet. Det er en fordel at du trives med å dele din kunnskap gjennom kurs-, informasjons- og foredragsvirksomhet, særlig innen områdene tariff, feriespørsmål, problemstillinger knyttet til sykefravær, ansettelser og stillingsvern. Til stillingen hører også med å representere NHO i det lokale næringslivet og i råd og utvalg.
Det er en fordel om du har interesse for å jobbe med arbeidslivspolitikk. Det er en forutsetning for stillingen at du disponerer egen bil, og du må påregne en del reising i Trøndelag.

Kvalifikasjoner

• Juridisk embetseksamen/Master i rettsvitenskap
  • Noen års erfaring innen arbeidsrettsfeltet
  • Solid faglig kompetanse og evne til prinsipiell tekning, men også evne til å se pragmatiske løsninger som forener ulike syn
  • Det er en fordel om du har advokatbevilling, men ikke en forutsetning

Personlige egenskaper

• Selvstendig, strukturert og initiativrik
  • Opptatt av å skape gode løsninger og resultater
  • Utadvendt og gode samarbeidsevner
  • Trygg i møte med andre mennesker, både en-til-en og i større grupper

Vi tilbyr

• Deltakelse i et innovativt og profesjonelt arbeidsrettsmiljø
  • Faglig og personlig utvikling ved samarbeid med dyktige medarbeidere med spisskompetanse innenfor relevant fagfelt
  • Konkurransedyktige betingelser

Har du spørsmål om stillingen kan du kontakte Rikka Rognsaa, rekrutteringsansvarlig Badenoch and Clark på tlf 917 62 288 eller Tord Lien, regiondirektør i NHO Trøndelag på tlf 902 53 096.

Søknadsfrist: 11. mars 2018

NHO