Junior advokat/advokatfullmektig

Våre helter er alle de menneskene som hver dag tør å ta OBOS et steg lenger! Vi ser nå etter to junior advokater, evt. advokatfullmektiger, til å styrke laget. Stillingene er åpne for snarlig tiltredelse.

Vi arbeider innen et bredt spekter av fagområder med hovedvekt på fast eiendoms rettsforhold, boligrett, kontrakts- og selskapsrett, entrepriserett samt plan- og bygningsrett. Advokatene i OBOS leverer alle typer juridiske tjenester til OBOS-konsernet og utfører også oppdrag for boligselskaper som OBOS har forretningsførselen for. Vi har et behov for å styrke vår kapasitet innen boligrett og saker for forvaltede boligselskaper.

Kontoret har for tiden sytten advokater/advokatfullmektiger. Jobben vil gi gode muligheter for spesialisering i forskjellige aspekter av bygnings- og boligjussen, samt andre rettsområder i en stor virksomhet som er under stadig vekst og utvikling. OBOS har historisk sin kjernevirksomhet i Oslo, men driver i dag virksomhet i store deler av landet. Arbeidsmiljøet er tidvis hektisk, men godt. Vi har noe prosedyre for domstolene, og gode muligheter for en fullmektig for å få prøvesakene sine.

Stillingene passer for en jurist relativt tidlig i sitt karriereløp, og vil gi god mulighet for faglig utvikling og vekst for framtiden.

Dine viktigste oppgaver

Som advokat eller advokatfullmektig hos oss vil man arbeide sammen med, og under faglig veiledning av, erfarne advokater innen våre fagfelt. Arbeidet vil bestå i både utrednings- og enkeltsaksarbeid, herunder bistand til og gjennomføring av prosesser for domstolene.

Din bakgrunn

• Du har Juridisk embetseksamen/Mastergrad med gode karakterer.
  • Vi ser for oss at du har egen advokatbevilling, men ellers godt kvalifiserte søkere vil bli vurdert for tilsetning som advokatfullmektig.
  • Du har to til tre års erfaring, fortrinnsvis fra advokatvirksomhet med bolig- og eiendomsrett i porteføljen, eventuelt fra boligbyggelag, boligforvalter eller annen eiendomsforvaltning.
  • Kandidater med bakgrunn fra offentlig forvaltning, særlig plan- og bygningsrett, eller kandidater med god generell bakgrunn for eksempel som dommerfullmektig er også velkomne som søkere.

Dine superkrefter

• Du har god skriftlig og muntlig framstillingsevne
  • Du er initiativrik, selvstendig og med evne til å se muligheter i krevende eller komplekse problemer.
  • Du kan vise til god forretningsmessig forståelse og kommersiell legning.
  • Du har god arbeidskapasitet, drive og et ønske om å utvikle deg gjennom å ta og mestre utfordringer.

Vi tilbyr

Uante muligheter. OBOS er Norges største kompetansehus innen eiendom. Hos oss får du mulighet til å utvikle din kompetanse og oppfylle din karrieredrøm.
En jobb med mening. Samfunnsengasjementet, og hjertet OBOS har for byene våre, er noe av det som gjør ansatte stolte av å jobbe her.
Interessante og utfordrende arbeidsoppgaver. Et hyggelig og innovativt miljø med høyt faglig nivå, gir deg gode muligheter til å forme din egen hverdag.
Gode ordninger. OBOS investerer i egne ansatte og tilbyr goder som fleksitid, sommertid, gode pensjons- og forsikringsordninger samt firmahytter i inn- og utland.

Om arbeidsgiveren

OBOS bygger framtidens samfunn og oppfyller boligdrømmer. Vi er landets største boligbyggelag med 450 000 medlemmer, Norges største boligbygger og en av de største i Norden. OBOS er etablert i Oslo, Bergen, Hamar, Fredrikstad, Tønsberg, Stavanger, Trondheim og Ålesund, i tillegg til en betydelig virksomhet i Sverige. Vi eies av medlemmene, og overskuddet beholdes i virksomheten. Helt siden 1929 har vi skaffet våre medlemmer bolig, samt forvaltet disse på en trygg måte. I tillegg driver vi virksomhet innen rehabilitering, vedlikehold, næringseiendom, bank og eiendomsmegling. Vi tilbyr også et omfattende medlemsprogram til våre medlemmer. OBOS-konsernet er et komplett kompetansehus innen eiendom, med over 2600 ansatte i Norge og Sverige.

Søk stilling her

Terje Sjøvold