Kommuneadvokaten i Oslo er landets nest største offentlige advokatkontor, med i overkant av 20 advokater. Vi jobber variert, og prosederer hvert år svært mange saker for domstolene. Arbeidsmiljøet er hyggelig og uformelt. Vi holder til i moderne lokaler ved universitetet.

Advokat/ advokatfullmektig

Vi har ledig tre faste stillinger og et vikariat av ett års varighet som advokat/advokatfullmektig . Eventuelle interne opprykk kan medføre at vikariat blir ledige. Tiltredelse etter avtale.

Arbeidsoppgaver

• Arbeidsoppgavene er juridisk og samfunnsmessig interessante og spenner over de fleste rettsområder innenfor både privatrett og offentlig rett. Oppgavene er jevnt fordelt mellom prosedyre i domstolene og intern rådgivning.

Kvalifikasjoner

• Solide juridiske kunnskaper og meget gode eksamensresultater. Kopi av vitnemål og/eller karakterutskrift fra alle juridiske eksamener skal vedlegges søknaden. Relevante attester bes også lagt ved
  • Relevant praksis
  • Personlig egnethet

Egenskaper

• Ansvarsbevisst
  • Selvstendig
  • Fleksibel

Vi tilbyr

• Stillingsbrøk: 100%
  • Et trivelig arbeidsmiljø og gode utviklingsmuligheter
  • Fleksibel arbeidstid
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Lønn etter avtale

Om arbeidsgiveren

Kommuneadvokaten i Oslo er landets nest største offentlige advokatkontor. Vi har i dag 28 ansatte, herav 5 kontorstillinger. Kontoret har et høyt faglig nivå samt et hyggelig og uformelt miljø. Vi er et av landets mest varierte sivilrettslige advokatkontor. Kontoret betjener bystyret, byrådet og øvrige virksomheter i Oslo kommune.

Vi holder til i Olav Vs gate 4, i nærheten av rådhuset.

Oslo kommune, Kommuneadvokaten

Rådhuset