/Global/Advokatjobb/oslo%20kommune%20kommune%20advokat.PNG

Kommuneadvokaten i Oslo er landets nest største offentlige advokatkontor. Vi har i dag 28 ansatte, herav 5 kontorstillinger. Kontoret har et høyt faglig nivå samt et hyggelig og uformelt miljø. Vi er et av landets mest varierte sivilrettslige advokatkontor. Kontoret betjener bystyret, byrådet og øvrige virksomheter i Oslo kommune. Vi holder til i Olav Vs gate 4, i nærheten av rådhuset. Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.

Advokat/ advokatfullmektig - Kommuneadvokaten

Vi har ledig 1-2 faste stillinger og 1 vikariat på 10 måneder med mulighet for overgang til fast stilling som advokat/ advokatfullmektig. Tiltredelse etter avtale.

Arbeidsoppgaver

• Arbeidsoppgavene er juridisk og samfunnsmessig interessante og spenner over de fleste rettsområder innenfor både privatrett og offentlig rett. Oppgavene er jevnt fordelt mellom prosedyre i domstolene og intern rådgivning.

Kvalifikasjoner

• Solide juridiske kunnskaper og meget gode eksamensresultater. Kopi av av vitnemål og attester bes lagt ved.
  • Relevant praksis.
  • Personlig egnethet

Personlige egenskaper

• Ansvarsbevisst
  • Selvstendig
  • Fleksibel

Vi tilbyr

• Et trivelig arbeidsmiljø og gode utviklingsmuligheter
  • Fleksibel arbeidstid
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Lønn etter avtale

Kontaktpersoner: Kommuneadvokat Hanne Harlem, tlf. 99541953 eller
assisterende kommuneadvokat Trine Riiber, tlf. 93859296.

Oslo kommune, Kommuneadvokaten

Olav Vs gate 4