Advokatfirmaet PwC søker en erfaren jurist som brenner for bærekraft

Pricewaterhousecoopers AS, Stokke | bedrift | gulesider.no

Vi styrker vårt tverrfalige kompetansemiljø innen bærekraft og ser etter deg som vil litt mer!

Advokatfirmaet PwC AS består i dag av totalt ca. 230 ansatte fordelt på 10 kontorer: Oslo, Bergen, Kristiansand, Stavanger, Tromsø/Trondheim, Førde, Ålesund/Molde og Drammen. Vi utgjør dermed et av Norges største private miljø innenfor forretningsjuss og skatt/avgift. Vi er en del av et verdensomspennende nettverk og samarbeider tett med våre kollegaer innenfor andre forretningsområder i PwC (rådgivning, regnskap og revisjon). Med dette utgangspunktet satser PwC offensivt. Vi skal knytte til oss mennesker med den spisskompetansen bedriftene i vårt distrikt etterspør og bygge robuste fagmiljø. Vi ser etter deg som setter kunden i fokus og identifiserer handlingsrommet i en sak heller enn å fokusere på begrensningene.

PwC har i dag et faglig sterkt bærekraftsmiljø, og vi søker nå etter en jurist som ønsker å ta en sentral rolle i PwCs bærekraftssatsing.

Vi søker deg som:

• har en master i rettsvitenskap/cand.jur

• har mer enn fire års erfaring med bærekraftsarbeid

• har god kjennskap til EUs klassifiseringssystem (taksonomi)

• ønsker å jobbe med juridiske problemstillinger i tverrfaglige team

• har gode samarbeidsevner, men også evner å arbeide selvstendig

• kommuniserer godt både på norsk og engelsk

• er læringsvillig og nysgjerrig på hvordan problemstillingene kundene og samfunnet møter kan løses best mulig

Dersom du også har bransjeerfaring fra bærekraftsarbeid i finanssektoren, fornybarsektoren eller andre bransjer som er tidlig ute i bærekraftsarbeidet vil det være en fordel. Det viktigste vi ser etter er ildsjeler som er motivert for å bli med oss på en reise, og som liker utfordringer.

Oppgaver i stillingen/ansvarsområder:

I PwC vil du få mulighet til å jobbe med utfordrende oppdrag hos mange av landets største virksomheter, både i offentlig og privat sektor, i et av Norges ledende kompetansemiljøer. Samtidig vil du kunne bygge nettverk både lokalt, nasjonalt og internasjonalt. Du blir del av et utviklende og godt arbeidsmiljø, hvor vi har satt faglig og personlig utvikling i system. Hos oss er det også gode muligheter for rettssaker for å få advokatbevilling.

Vi søker deg som ønsker å:

• lede bærekraftssatsningen i advokatfirmaet

• samarbeide tett med andre avdelinger som Risk Financial Services og Bærekraft

• holde deg faglig oppdatert på utvikling i PwC-nettverket globalt

• bygge og forvalte relasjoner i markedet nasjonalt og internasjonalt

• jobbe tett med virksomheter både i offentlig og privat sektor og hjelpe de med å videreutvikle rammeverk og bygge kompetanse innen bærekraft

• være en del av et selskap som jobber aktivt for å ta samfunnsansvar, fokuserer på bærekraft og setter de ansatte i sentrum

• være del av et utviklende arbeidsmiljø, hvor faglig- og personlig utvikling er satt i system

PwC har konkurransedyktige betingelser, samt gode pensjons- og forsikringsordninger.

Hvis dette høres interessant ut hører vi fra deg pr tlf til våre kontaktpersoner.

Tilleggsopplysninger til stillingen:

Oppstart etter avtale.

Spørsmål knyttet til stillingen rettes til Kjersti Gjesdahl på tlf 415 58 225 eller Ida Solberg Henning på tlf 976 86 215

PWC

Dronning eufemias gate 71