Advokat i Konsernjuridisk avdeling i SpareBank 1 Gruppen AS

Konsernjuridisk avdeling i SpareBank 1 Gruppen AS yter juridiske tjenester til alle selskapene som inngår i finanskonsernet. Avdelingen er også juridisk rådgiver for felles aktiviteter som utføres i alliansesamarbeidet mellom de 14 bankene i SpareBank 1-alliansen. Avdelingen består av ti medarbeidere, hvorav ni advokater.

Vi skal nå styrke vår kompetanse innen personvern og teknologirett, og ønsker å ansette en advokat som hovedsakelig skal håndtere rådgivning innen disse områdene.  Stillingen vil få et særskilt ansvar for å følge opp dette overfor vårt skadeforsikringsselskap, Fremtind Forsikring AS. Hos oss vil du arbeide med et bredt spekter av juridiske problemstillinger innen bla produktutvikling, fintech, digitalisering, utnyttelse av data og informasjon samt utkontraktering. Du vil få god anledning til faglig og personlig utvikling.

Vår ønskeliste er at du
•    har stor interesse for personvern, teknologirett og kontraktsrett, og kan bidra til erfaringsutveksling og kontinuerlig læring
•    trives med å jobbe både selvstendig og i team
•    er en god diskusjonspartner og rådgiver for våre oppdragsgivere
•    er hjelpsom, serviceorientert og kan bistå oppdragsgivere effektivt og med høy kvalitet

Vi ser etter deg som kjenner deg igjen i følgende beskrivelse
•    er en dyktig jurist med gode faglige kvalifikasjoner og flere års erfaring innenfor rettsområdene personvern, teknologirett og generell kontraktsrett, gjerne fra advokatfirma eller finansforetak. Vi ser gjerne at du også har erfaring innen finansregulatoriske fagområder.
•    har god forretningsjuridisk forståelse, er løsningsorientert og trives med å jobbe i et miljø med hektiske arbeidsdager og stadige endringer
•    har gode analytiske evner og kommuniserer godt både skriftlig og muntlig
•    er læringsvillig, positiv og nysgjerrig
•    har gode relasjons- og samarbeidsevner
•    har høy faglig og personlig integritet
•    har advokatbevilling

Vi har et inkluderende og godt faglig arbeidsmiljø, og kan tilby konkurransedyktige betingelser og gode pensjons- og forsikringsordninger.

Hvis dette høres interessant ut, hører vi gjerne fra deg.

SØK STILLINGEN HER

Spørsmål om stillingen

Karianne Westheim Saue
Direktør og leder Konsernjuridisk avdeling
 95020211

Trond Kiplesund
Advokat
 97734381

Selskapene i SpareBank 1-alliansen utgjør sammen en av de største finansaktørene i Norge, og er en bærebjelke i mange lokalsamfunn. SpareBank 1 Gruppen AS er eid av bankene i SpareBank 1-alliansen. SpareBank 1 Gruppen AS er morselskap til 8 selskaper og yter, foruten kontrollfunksjon med sine datterselskaper, også tjenester til sitt søsterselskap, SpareBank 1 Banksamarbeidet DA. Samlet utvikler disse selskapene alt fra spare- og pensjonsprodukter, digital infrastruktur til folkefinansiering og innovative fintech-løsninger for bankene.

SpareBank 1 Gruppen bygger på grunnfilosofien til alliansens lokale sparebanker, som en engasjert og ansvarlig samfunnsaktør. Bankene kjemper hver dag for en enklere og bedre hverdagsøkonomi for folk flest og utgjør i dag Norges nest største finansgruppering, målt i utlånskapital.

Les mer om oss her.

Sparebank1