Forhandlingssjef privat sektor

Har du lyst å inneha en nøkkelrolle i utvikling og forvaltning av Teknas lønns- og arbeidsvilkårsarbeide? Forhandlingssjef i privat sektor har en svært sentral rolle, og skal sikre våre medlemmer best mulig lønns- og arbeidsvilkår.  Du blir vår viktigste støttespiller for tillitsvalgte i privat sektor.

Tekna har 51 000 yrkesaktive medlemmer i privat sektor. Medlemsveksten er meget sterk, og vi øker stadig antall tillitsvalgte og bedriftsgrupper. Medlemmene har en kompetanse som norsk næringsliv er helt avhengige av.  Vi er på jakt etter deg som behersker kollektiv arbeidsrett. Du er advokat eller jurist, og har lang erfaring med forhandlinger, tariffavtaler, lønnsdannelse og tvisteløsning.

Om rollen
Ditt hovedansvar blir juridisk rådgivning, tolkning, tvister og tvisteløsning i privat sektor. Du har ett fagansvar for 9 medarbeidere, og bistår og fasiliterer det valgte styret til Tekna privat sektor. Du forhandler og utvikler Teknas ulike tariffavtaler i privat sektor, med særlig ansvar for utvikling av avtaleverket mellom Tekna og NHO. Du skal også utvikle Teknas arbeidslivspolitikk, og styrke arbeidet rundt lønn og lønnsdannelse. Du skal bidra til økt kompetanse blant våre tillitsvalgte.

Hvem er du?
Du er faglig sterk, samarbeidsorientert, engasjert og fleksibel. Du må være en forkjemper for den norske arbeidslivsmodellen og fremme viktigheten av å ha gode, demokratiske prosesser på arbeidsplassen. Du bør ha gode kommunikasjonsevner, både skriftlig og muntlig.

Hva har du med deg?

• Arbeidslivs - og tariffpolitisk engasjement
  • Erfaring med forhandlinger, tariffavtaledannelse og tvisteløsning
  • Interesse for kollektiv rett
  • Erfaring med ledelse / fagledelse
  • God kjennskap til lønnsforhandlinger og lønnsdannelse
  • Gode engelskkunnskaper er en fordel

Hva får du hos oss?

• Et sterkt faglig miljø
  • Selvstendige oppgaver og faglige utfordringer.
  • Gode muligheter for kompetanseutvikling
  • Fleksibilitet og et godt arbeidsmiljø
  • Konkurransedyktige betingelser
  • Moderne lokaler sentralt i Vika