TINE Gruppa er en av Norges største næringsmiddelbedrifter og leverandør av kjente merkevarer som Jarlsberg, Norvegia, TINE Brunost, Biola, YT og TINE Yoghurt. TINE eies av 12 000 melkebønder i samvirke, og vår forretningsidé er å foredle rene og naturlige råvarer til god og sunn mat. Det skal vi gjøre i nært samspill mellom natur, landbruk, forbrukere og handel. TINE er til stede over hele landet med sine meierier, og i tillegg har vi flere norske og utenlandske hel- og deleide datterselskaper, inkludert Diplom-Is og Fjordland. TINE Gruppa har ca. 5500 ansatte og en omsetning på ca. 22 milliarder kroner.

Konsernadvokat

Vi søker en ny konsernadvokat.

Juridisk avdeling i TINE søker en dyktig konsernadvokat med god kommersiell forståelse. Som en del av et team på fire advokater vil du få anledning til å jobbe tverrfaglig og delta i et bredt spekter av prosesser som har stor betydning for konsernet. Du vil særlig jobbe med immaterialrett- og markedsrett, kontraktsrett og kontraktsforhandlinger, men vil også bistå innenfor andre områder som selskapsrett, fast eiendom og personvern. Stillingen rapporterer til juridisk direktør.
Arbeidsoppgaver
  • Yte juridisk bistand til hele konsernet
  • Være en aktiv juridisk rådgiver
  • Bidra i kontraktsarbeid