TINE Gruppa er en av Norges største næringsmiddelbedrifter og leverandør av kjente merkevarer som Jarlsberg, Norvegia, TINE Brunost, Biola, YT og TINE Yoghurt. TINE eies av 12 000 melkebønder i samvirke, og vår forretningsidé er å foredle rene og naturlige råvarer til god og sunn mat. Det skal vi gjøre i nært samspill mellom natur, landbruk, forbrukere og handel. TINE er til stede over hele landet med sine meierier, og i tillegg har vi flere norske og utenlandske hel- og deleide datterselskaper, inkludert Diplom-Is og Fjordland. TINE Gruppa har ca. 5500 ansatte og en omsetning på ca. 22 milliarder kroner.

Konsernadvokat

Juridisk avdeling i TINE søker en dyktig konsernadvokat med god kommersiell forståelse. Som en del av et team på fire advokater vil du få anledning til å jobbe tverrfaglig og delta i et bredt spekter av prosesser som har stor betydning for konsernet. Stillingen rapporterer til juridisk direktør.

Du vil særlig jobbe med kontraktsrett og kontraktsforhandlinger, men vil også bistå innenfor andre områder som selskapsrett, markedsrett, konkurranserett, fast eiendom og personvern. Stillingen rapporterer til juridisk direktør.

Arbeidsoppgaver
  • Yte juridisk bistand til hele konsernet
  • Være en aktiv juridisk rådgiver
  • Bidra i kontraktsarbeid
  • Bidra med kurs og opplæring internt
  • Kontakt med eksterne advokatfirmaer
Kvalifikasjoner
  • Juridisk embetseksamen/ master i rettsvitenskap samt advokatbevilling
  • Minimum 5 års erfaring fra arbeid som advokat
  • Kommersiell legning og forståelse
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne (norsk og engelsk)
Personlige egenskaper
  • Handler på eget initiativ, får ting til å skje og tar ansvar for resultater
  • Er metodisk og systematisk; planlegger framover og gjør klare prioriteringer
  • Forstår komplekse spørsmål og problemer; foretar sunne og rasjonelle vurderinger
  • Kommuniserer på en klar, presis og strukturert måte
  • Samarbeider godt med andre; deler kunnskap erfaring og informasjon, støtter andre for å nå teamets mål
Vi tilbyr

I TINE vil vi at våre ansatte skal utvikle seg gjennom å bli tatt vare på og å få muligheter. Derfor er arbeidsdagen i et av landets største industri-, og innovasjonsmiljø preget av mening, mestring, spennende utfordringer, samarbeid, raushet, gjensidig tillit og kompetanseutvikling.

Finner du stillingen interessant? Ta gjerne kontakt med Juridisk direktør Nina Melandsø på tlf 908 808 14 for en uforpliktende og konfidensiell prat, eller søk i dag ved å sende søknad og CV via vårt elektroniske rekrutteringssystem. Relevante attester og vitnemål legges ved elektronisk.

I forkant av ansettelse vil det kunne bli foretatt en bakgrunnssjekk for å verifisere opplysninger som fremgår av CV og tilgjengelig dokumentasjon. Bakgrunnssjekken er tilpasset stillingens karakter og gjennomføres etter samtykke fra aktuelle søkere. Nærmere informasjon vil bli gitt.

TINE har besluttet å samlokalisere hovedkontoret med TINE Meieriet på Kalbakken i Oslo. Flytting er planlagt i løpet av 2020.

Spørsmål om stillingen, kontakt Direktør, Nina Melandsø, Tlf. 908 80 814

Tine AS