/Global/Advokatjobb/UNE-logo_ny.png

Utlendingsnemnda (UNE) er et uavhengig forvaltningsorgan som behandler klager over vedtak fra Utlendingsdirektoratet (UDI). Vi har ca. 330 medarbeidere og holder til i trivelige lokaler sentralt ved Jernbanetorget i Oslo sentrum. UNE er administrativt underlagt Justis- og beredskapsdepartementet. Se også www.une.no. UNE er opptatt av mangfold og ønsker å være en arbeidsplass som gjenspeiler befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke på våre stillinger, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming og nasjonal eller etnisk bakgrunn. Alle som jobber i UNE må kunne identifisere seg med våre verdier; pålitelighet, åpenhet og respekt.

Advokat / advokatfullmektig til seksjon for prosedyre - Utlendingsnemnda

Prosedyreseksjonen er en nyopprettet enhet i UNE og har ansvar for å håndtere og prosedere saker for domstolene (tingrett, lagmannsrett og Oslo byfogdembete). Seksjonen inngår i en avdeling sammen med seksjon for generelle juridiske saker. Seksjonen og dens ansatte er faglig uavhengige, og kan ikke instrueres om sin utøvelse av rollen som prosessfullmektig. Seksjonen består av syv advokater/advokatfullmektiger og en seksjonssjef.

Arbeidsoppgaver

• Forberede og føre saker for byfogd, tingrett og lagmannsrett
  • Ha utstrakt dialog med saksbehandlere og nemndledere i forbindelse med rettssaker
  • Gi råd og veiledning om håndteringen av rettssaker