/Global/Advokatjobb/Virke_ny_logo.jpg

Virke er Norges ledende hovedorganisasjonen for privat tjenesteytende sektor. Vi representerer over 20 000 medlemmer med 230 000 ansatte innenfor 250 ulike bransjer. Forretningsjuridisk enhet består av 6 forretningsadvokater som sammen med 15 arbeidsrettsadvokater utgjør Virkeadvokatene.

Advokat/Advokatfullmektig

Virkeadvokatene - Forretningsjuridisk enhet - ettårig prosjektstilling innen personvern

Forretningsjuridisk enhet i Virke har etablert et eget personvernteam bestående av 4 advokater. Teamet har utviklet «Virkes 7 steg mot nye personvernregler». Vi opplever stor pågang fra våre medlemmer på bistand og rådgivning for å komme i samsvar med det nye regelverket.  Vi ønsker derfor å styrke teamet med en advokat/advokatfullmektig med noen års erfaring i håndtering av personvernrettslige problemstillinger.

Arbeidsoppgaver

Forretningsadvokatene gir juridisk rådgivning og tar advokatoppdrag for våre medlemmer, holder kurs innenfor relevante rettsområder samt bistår konserninternt. I tillegg sitter forretningsadvokatene i ulike råd og utvalg som representant for Virke.

Vedkommende advokat skal bistå våre virksomheter innen personvernrettslige spørsmål, både gjennom advokatoppdrag og kursing. Det vil bli lagt opp til at advokaten bygger opp en egen portefølje av medlemmer.

Ønskede kvalifikasjoner

• Meget god innsikt i personvernrett
  • Erfaring fra kommersiell rådgivning som advokat/advokatfullmektig
  • God forretningsmessig forståelse
  • Gode faglige kvalifikasjoner
  • Initiativrik og proaktiv med god gjennomføringsevne

Vi søker en medarbeider som har høy grad av serviceinnstilling og gode samarbeidsegenskaper. Som Virkeadvokat er du fleksibel og løsningsorientert, god i skriftlig og muntlig kommunikasjon, har høy integritet og evne til å arbeide under tidspress.

Vi kan tilby

• En sentral rolle i en organisasjon som er i kontinuerlig utvikling og vekst
  • Interessante og spennende arbeidsoppgaver i et inspirerende kunnskapsmiljø
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Et aktivt, hyggelig og tverrfaglig arbeidsmiljø
  • Konkurransedyktige betingelser

Vi er lokalisert i moderne lokaler i Henrik Ibsens gate 90 på Solli plass i Oslo. Har du spørsmål til stillingen kan du kontakte leder for forretningsjuridisk, advokat Hege Stensland Sveen på telefon 911 70 250.
Søknadsfrist: 23. januar 2018.

Kontaktpersoner:
Hege Stensland Sveen