Bing Hodneland er et advokatselskap i Oslo som tilbyr forretningsjuridiske tjenester til bedrifter, offentlige etater og privatpersoner innen alle juridiske felt. Vi er per i dag 32 advokater og advokatfullmektiger. Vi holder til på Fridtjof Nansens plass 4 (v/Rådhuset), med kort vei til offentlig kommunikasjon i alle retninger. For ytterligere informasjon om oss, vennligst gå inn på vår hjemmeside: www.binghodneland.no

Praktikant og skriveplass

Bing Hodneland advokatselskap DA ble etablert i 1897. Selskapet består i dag av 53 medarbeidere: 17 partnere, 22 ansatte advokater og 14 i administrasjonen. Våre hovedsatsningsfelt er fast eiendom og entreprise samt IT og media. I tillegg har vi spisskompetanse innenfor arbeidsrett, skatt og avgift, selskapsrett og transaksjoner.

Er du student, interessert i våre fagområder og ønsker å jobbe eller skrive hos oss? Da vil vi gjerne at du sender oss en søknad! Som student kan du søke på ekstrajobb i administrasjonen, praktikantopphold og skriveplass. Noen av våre ansatte i dag har faktisk benyttet seg av flere av mulighetene under studietiden. Alle alternativene gir god innsikt i hva det vil si å være en del av miljøet i Bing Hodneland.

Vi har alltid minst én praktikant hos oss, som får et skreddersydd opphold ut fra sine interesseområder. Du vil få jobbe med varierte saker og vi prøver å få til at alle enten får være med på en større sak, være med i retten og/eller klientmøter. I tillegg blir du invitert på faglige og sosiale arrangementer. Du får også to faddere som følger deg opp og gir deg tilbakemelding etter at praktikantoppholdet er ferdig. Praktikantopphold hos oss varer vanligvis i 4 uker.

Hvert semester tilbyr vi
skriveplass til en student som skriver innenfor ett av våre satsningsområder. Skriveplass hos oss inkluderer kontorplass, gratis lunsj i kantinen, deltakelse på våre faglige og sosiale aktiviteter, faglig veiledning (i tillegg til veiledning fra fakultet) og mulighet for praktikantopphold hvis du ønsker det. I tillegg får du din egen bærbar Mac/PC til odel og eie, slik at du også kan jobbe hjemmefra. Søknadsfrist er 15. april for høstsemesteret, og
1. oktober for vårsemesteret.

Søknader sendes til: student@binghodneland.no

Bing Hodneland advokatselskap DA