Thommessen er et ledende norsk forretningsadvokatfirma med kontorer i Oslo, Bergen, Stavanger og London. Vi dekker alle forretningsjuridiske områder og arbeider for å kunne tilby de beste løsningene for våre klienter. Thommessen var det første av de ledendeforretningsadvokatfirmaene som implementerte og innarbeidet profesjonell prosjektledelse. Siden2015 har vi utdannet alle våre medarbeidere innen prosjektledelse. Hos Thommessen får du kolleger som engasjerer seg og bryr seg, om hverandre, klientene og samfunnet rundt oss. Thommessen er høyt rangert i flere nasjonale og internasjonale markedsundersøkelser, og har de siste fire årene blitt kåret til Norges ledende forretningsadvokatfirma i TNS Sifo Prosperas undersøkelse.

Trainee

Et traineeopphold er for mange det første virkelige innblikket i livet i Thommessen.

Trainee. En god måte å bli kjent på.

Hensikten med traineeordningen er å bli kjent med hverandre. Gjennom fire intensive uker får du et realistisk inntrykk av hvordan hverdagen din ville vært dersom du var advokatfullmektig hos oss. Mange som jobber her har gått samme vei før deg. Du finner flere av dem blant våre advokatfullmektiger, advokater og partnere.

Slik ser hverdagen ut:

• Du får tilknytning til en avdeling og blir involvert i saker på samme måte som en fullmektig.
  • En fadder vil veilede deg og sørge for at du får varierte arbeidsoppgaver du lærer av. Fadderen vil også sørge for at du er en naturlig del av vårt sosiale miljø.
  • Du får løpende tilbakemeldinger på jobben du gjør.
  • Du blir invitert til våre trainee-middager og andre arrangementer.

Hvem kan søke?

Har du gjennomført minst to år på studiet kan du søke traineeplass hos oss. Vi ser etter kandidater med gode akademiske resultater, og som viser engasjement for nærings- og samfunnsliv. I tillegg bør du trives med å utfordre deg selv og like å tenke nytt.

Hvordan søke?

Vi tar imot søknader hele året og intervjuer kandidater fortløpende.

Spørsmål kan rettes til Helene Nylende Sørlie, tlf. 40 48 40 45.

Thommessen