Advokatfirma Ræder har 75 ansatte, hvorav 55 advokater med innsikt og kompetanse innen alle forretningsjuridiske fagfelt. Våre advokater har siden 1949 gitt råd basert på solid juridisk fagkunnskap og forretningsmessig forståelse. Vi er juridiske og strategiske rådgivere samt gode diskusjonspartnere for bedrifter og organisasjoner både nasjonalt og internasjonalt. Vår portefølje består av små, store og børsnoterte selskaper. Vi holder sentralt til i Bjørvika i Oslo.

Trainee

Vår traineeordning gir deg muligheten til å finne ut hvordan det er å jobbe som advokatfullmektig i et forretningsjuridisk advokatfirma.

Hos oss får du spennende og utfordrende oppgaver innenfor det fagområdet du har særlig interesse for. Samtidig er vi opptatt av at du også får bred innsikt innenfor andre aktuelle områder. Derfor vil du oppleve å bli tilført arbeidsoppgaver fra hele huset. Du får bidra på alle nivå av saksbehandling - kanskje til og med i en pågående rettssak.Våre studentansvarlige vil følge deg gjennom traineeoppholdet.

Typiske arbeidsoppgaver vil være å skrive notater, utkast til brev, foreta rettskildesøk, utarbeide utkast til prosesskriv og bistå i forbindelse med rettssaker samt kundemøter. I tillegg inviteres du med på relevante kurs, møter og fagdager, i tillegg til andre sosiale arrangement. Vi legger vekt på faglige resultater, innsats ved siden av studiet og ikke minst om du er en sosial og engasjert student. Fra vår side kan du regne med fortløpende konstruktive tilbakemeldinger på det du gjør og produserer.

Vi tilbyr traineestillinger gjennom hele året, vanligvis med en periode på 4-6 uker.  Du vil hele tiden jobbe tett med våre dyktige og anerkjente advokater.

Som ung i Ræder hjelper vi deg å få fart på karrieren!

Hvordan søke?

Vi tilbyr traineestillinger hele året, og tar derfor i mot søknader hele året. Vi er i tillegg til stede på arbeidslivsdagene i Oslo, Bergen og Tromsø, og tar imot søknader der. Vi anbefaler deg å sende inn søknad i god tid før ønsket traineeperiode.

Kontaktperson: Lise Lotte Brovold, HR-leder, tlf. 902 22 703 eller mail: llb@raeder.no

Advokatfirmaet Ræder

Dronning Eufemias gate 11