Advokatenhjelperdeg.no trenger nye advokater

Mann som ser på PC-skjerm med Advokatenhjelperdeg.no oppe på nettleser

Advokatforeningens forbrukerportal Advokatenhjelperdeg.no har rundt 1 million besøkende i året og trenger nye advokater til å sitte i panelet som svarer på spørsmål fra brukerne.

Det er først og fremst behov for advokater som kan svare på spørsmål innen temaene økonomi (derunder spørsmål om trygd), samliv og samlivsbrudd, samt kjøp, salg og leie. Andre oppfordres også til å søke, da det jevnlig åpnes for plasser også innenfor de andre områdene vi svarer på.

Det å sette av litt tid til «Spør advokat», betyr at du gjør en forskjell i andres liv. Her vil du oppleve at du gjennom din kompetanse og ditt samfunnsansvar kan ivareta andre menneskers grunnleggende rettigheter. Jobben er ikke betalt, men det vil være fin profilering for deg og ditt firma å bidra som Advokatforeningens ekspert. Du synes godt med bilde og direkte lenke til din side på Finn advokat, samt en lenke til firmaet ditt.

Send CV og en kort søknad til Ida Sofia Vaa på isv@advokatforeningen.no innen 3. mai. Ta også gjerne kontakt hvis du har noen spørsmål om spørretjenesten.

Du må være medlem av Advokatforeningen og advokat, ikke fullmektig.

Gå til «Spør advokaten» på Advokatenhjelperdeg.no