Slik benytter du mulighetene i vår markedsportal for advokattjenester

Person sitter foran PC-skjerm og surfer på Advokatenhjelperdeg.no

Advokatenhjelperdeg.no er Advokatforeningens markedsportal for kjøp av advokattjenester, med mer enn 1 million besøkende hvert år.

Det viktigste er selvsagt at informasjonen om deg, er oppdatert. Opplysningene hentes fra Min Side på Advokatforeningen.no. Sjekk derfor at alt som står der, er riktig, og er egnet til vise frem din kompetanse og profil på en god måte. Advokatenhjelperdeg.no er eid og drives av Advokatforeningen, og nettstedet er derfor gratis i bruk for våre medlemmer.

Tips til bruk av noen av emneområdene:

• Kontaktinformasjon. Adressen ligger til grunn når brukeren søker advokat nær seg, eller i et spesielt område. Den legges også automatisk inn i et kart som gjør det enklere å finne frem til deg. Pass derfor på at adressen gjengir ditt fysiske kontor, og ikke et eventuelt hovedkontor eller en postboks.
  • Type virksomhet. Her er det plass til 3 beskrivelser. Vær kort og konkret. Dersom du har møterett for Høyesterett, kan dette være et godt sted å oppgi det.
  • Spesialområder. Det kan være lurt å konsentrere dette rundt et begrenset antall rettsområder, så kompetansen fremstår helhetlig og sammenhengende.
  • Fritekstfelt. Dette feltet brukes gjerne til å markedsføre hvorfor man skal velge akkurat deg som advokat. Har du spesielt god kompetanse på én type saker? Har du et spesielt tilbud til nye klienter, eller en prisprofil som skiller deg fra mange konkurrenter? Dette, og andre forhold som skiller deg ut på en positiv måte i advokatmarkedet, bør inn her. Har du møterett for Høyesterett, og ikke velger å benytte ett av feltene i «Type virksomhet» til å fortelle dette, kan det være lurt å legge denne opplysningen inn her.

Lykke til med din profil på Advokatenhjelperdeg.no!