Lønnsstatistikken er klar

Sjekk inntekten til ansatte advokater og advokatfullmektiger for 2021.

Lønnsstatistikken for inntektsåret 2021 er nå klar. På Advokatforeningens statistikksider kan du se lønnen for forskjellige grupper av ansatte advokater og advokatfullmektiger, og hvordan den har utviklet seg over de senere år.

Advokatforeningen har i tillegg utviklet en lønnskalkulator. I lønnskalkulatoren kan du finne gjennomsnittslønn for akkurat de gruppene du er interessert i. Her kan du dele opp i de som er ansatt i advokatfirma, i andre bedrifter, i organisasjoner og i offentlig sektor. Du kan også sortere på eksamensår, tittel, bransje for internadvokater, størrelse på advokatfirma, samt geografisk plassering.

Ved spørsmål om tilgang, eller tolkning av statistikken, ta kontakt med Advokatforeningens samfunnsøkonom Trygve Larsen Morset på epost: tlm@advokatforeningen.no, eller telefon: 997 345 97

Trykk her for å komme til Advokatforeningens lønnsstatistikk og lønnskalkulatoren på advokatfakta.com