Mentorordningen 2019

Er du kvinnelig advokat og lurer på hvordan du skal komme deg opp og frem i advokatbransjen. Mangler du rollemodeller, og trenger påfyll av nyttige og relevante kurs for et mer bevisst forhold til egen karriere? Vi ønsker å inspirere deg til videre karrierebygging.

/PageFiles/19312/_A8B3807_fl.jpg

21.01.2019 17:00 - 31.12.2019

Meld deg på

Du får en personlig mentor - en erfaren kvinnelig partner fra advokatbransjen som du i løpet av fire møter over ett år kan diskutere ulike problemstillinger med. Programmet starter med en personprofilkartlegging som vi bruker for å matche deg best mulig med riktig mentor. Du vil også få en utviklingsrapport som er et nyttig verktøy i egen karriere og i møte med mentor. Utover det inneholder programmet kurs i presentasjonsteknikk, nettverksbygging, salgskurs og hvordan bygge karriere og holde balansen mellom arbeid og privatliv.

Kvinneutvalget har tro på mentorprogrammet som tiltak for å øke kvinneandelen i advokatbransjen. Advokatfirmaene er derfor selvfølgelig velkomne til å melde på kvinnelige talenter i egen virksomhet.

Vi har 24 plasser.
Pris pr. plass: 20.000,-

Dette dekker kartleggingen, tilbakemelding og utviklingsrapport fra ekstern konsulent som er tilknyttet programmet, samt spennende kurs og utviklingssamtaler med mentor.

Påmelding snarest og innen 9. november. Skriv kort om deg selv og din motivasjon for å bli med på mentorordningen. Send e-post til post@advokatforeningen.no og merk e-posten med mentorordningen 2019.

Gruppesamlingene blir gjennomført med kursholdere som har kompetanse på de ulike områdene og bransjen vår. Konsulentene kommer fra henholdsvis Hudson og Enablers. Konsulenten Cecilie Klæbo i Hudson har allerede fulgt mentorprogrammet i tre år og Line Blomlie fra Enablers har holdt salgskurs for mange av våre medlemmer i løpet av de siste årene, og ble i 2018 også med i mentorordningen med et salgskurs.

Plan for året:

Måned

Innhold

Ansvarlig

November/Desember 2018

Personprofilkartlegging av alle menteer før oppstart

Gjennomføres elektronisk

Desember 2018

Individuell tilbakemeldingssamtale inkl. utviklingsrapport menteene bringer inn i mentorsamtalene

Avtales

Januar

Kick-off mentorer

8.1.2019
kl. 17.00 – 20.00

Januar

Kick-off menteer

23.1.2019
kl. 17.00 – 20.00

Februar

Avtales selv

Mentee kurs: Presentasjonsteknikk

Vi deler gruppen i 2 slik at alle får størst mulig utbytte.

Heldags
2 alternative datoer