Oslo krets

Tilbake til Nyheter

Hvem bør motta Oslo krets æresbevisning 2018?

Utdeles på årsmøtet til Oslo krets 21. mars 2019 på Gamle Logen.

Styret i Oslo Krets av Den Norske Advokatforening har i møte 05.03.2003 besluttet å opprette Oslo krets æresbevisning.

Styret har besluttet følgende statutter for utdeling av æresbevisningen:

1. Styret i Oslo Krets av Den Norske Advokatforening kan en gang i året beslutte å tildele en person eller en organisasjon "Oslo krets æresbevisning".

2. Utdelingen finner sted på kretsens årsmøte eller et særskilt besluttet medlemsmøte. Æresbevisningen består i en æresplakett (ev. æresdiplom) etter utforming av styret.

3. Æresbevisningen utdeles til den/de som gjennom sitt virke innen det juridiske fagområdet har gjort en særskilt innsats for å øke advokatenes generelle anseelse i samfunnet, eller har bedret rammene for advokatenes yrkesutøvelse og styrket advokatenes faglige og etiske prestasjoner og standard, eller på annen måte gjort en særskilt innsats for kretsens medlemmer.

4. Ethvert medlem av kretsen kan foreslå kandidater til utmerkelsen. Forslag sendes til styret for Oslo Krets av Den Norske Advokatforening

Tidligere mottakere:

2017:   Forsvarergruppen

2016:   Kristian Andenæs

2015:   Sverre Kock

2014:   Juss-Buss

2013:   Gatejuristen

2012:   Kontoret for fri rettshjelp

2011:   Jeppe Normann

2010:   Knut Rognlien

2009:   Arild Humlen og Jonas W. Myhre

2008:   Mette Y. Larsen og Christopher Hansteen