Vest-Agder krets

Tilbake til Aktiviteter

Boligmangler - Praktisk tvisteløsning av saker etter avhendingsloven

Den norske Advokatforening, Vest-Agder krets har gleden av å invitere til følgende kurs

Radisson Blu Caledonien Hotel, Vestre Strandgate 7, Kristiansand

08.05.2020 09.00 - 16.00

Kr. 2 500,- for medlemmer Kr. 3 750,- for andre

Meld deg på her

Formålet med kurset er å gi en gjennomgang av reglene som gjelder ved kjøp og salg av bolig (avhendingsloven). Det tas utgangspunkt i den praktiske tilnærmingsmåten advokater og jurister bør ha til slike saker.

Innhold

• Generelt om mangler
  • Vesentlighetsvurderingen og opplysningsmangler
  • De mest praktiske manglene (bad, drenering, sopp, skadedyr, areal, utleieleilighet, elektrisk)
  • Hva kan kreves? Prisavslag, erstatning, heving
  • Forhandlinger med eierskifteselskapene
  • Prosessuelle og praktiske utfordringer
  • Reklamasjoner og foreldelse
  • Nyere rettspraksis

Foreleser:

Ola Fæhn
Ola Fæhn er advokat/partner i Forbrukeradvokaten. Forbrukeradvokaten har siden etableringen i 1999 vært fokusert på forbrukerrettighet og boligtvister. Tvister etter avhendingsloven har vært et hovedområde disse årene. Fæhn har lang erfaring med å holde kurs og foredrag.

Advokat Espen Ulland
Espen Ulland har vært advokat i Forbrukeradvokaten siden 2005 og er også partner. Han har lang erfaring med å representere profesjonelle selgere av varer og tjenester, i tillegg til å bistå i tvister etter avhendingsloven. Espen har omfattende prosedyreerfaring og en solid erfaring med å holde kurs.

Målgruppe: Advokater og jurister som ønsker en praktisk innføring i hvordan man behandler eierskiftetvister.

Kretsen vil søke om å få kurset godkjent som etterutdanning for advokat som driver eiendomsmeglingsvirksomhet.

Påmeldingsfrist: Snarest mulig, men senest innen 23. april 2020
Påmeldingen er bindende i den forstand at det vil bli innkrevd kursavgift av alle påmeldte. Vel møtt!