TechTorget

TechTorget er en kompakt utstilling av teknologiske ressurser og løsninger for alle typer advokater og advokatfirmaer, administrativt ansatte og IT-ansvarlige i advokatbransjen.

Nedenfor finner du en oversikt over kategorier og utstillere som deltok på TechTorget 2019.

Hosting/totalløsning

En rekke spennende selskaper med fokus på nettskytjenester og helhetlige IT-løsninger.

Smart Solution AS

Smart Solution er en ledende IT-tjenesteleverandør som fokuserer på små og mellomstore bedrifter.

Vi leverer ASP/Nettskytjenester skreddersydd til virksomheter med 1-60 ansatte, og har i dag over 200 bedriftskunder i Norge, Sverige, Polen, Estland og USA.

Vår nettskyløsning omfatter og sikrer hele bedriftens IT-system. Mange tenker at et sky-basert/nettbasert enkeltprogram ofte er et alternativ til ASP. Det kan gi fleksibilitet, men man glemmer at man også er ansvarlig for å sikre sitt lokale nettverk, e-post, fillagring, den lokale PC-en og filene på den. Med ASP trenger man ikke tenke på risikoen for at en lokal PC blir borte eller slutter å fungere. Alle dataene ligger i datasenteret og ikke på den lokale PC-en. Vi har tilrettelagte for GDPR – GDPR-klar!

Målgruppe: Små og mellomstore advokatfirmaer.
Nettside: www.smrt.no

BlinQ

blinQ AS er den kompetente og fleksible IT-partneren du har lett etter. Våre ansatte har i gjennomsnitt over 15 års erfaring innen IT og vi kan skilte med gode referanser hos mange av landets ledende advokatfirmaer.

Nettside: blinq.no

Avant IT AS

Avant IT AS er en Microsoft Partner som har utviklet fagapplikasjonen Avant Legal 365 for advokatbransjen. Selskapet supporterer og drifter kundene i Microsoft sine sikre, innovative og skalerbare systemer.

Avant Legal 365 er fullstendig sky- og abonnementsbasert og krever ingen servere eller installasjon på egen pc og er tett integrert med Office365, Outlook og Teams.

Målgruppe : Alle advokatkontorer samt selskaper med juridiske avdelinger

Nettside : https://www.avantit.no/advokat/

Compliance

Ledende IT-selskaper innenfor identifikasjon, regel- og risikostyring, fakturering med mer.

Quesnay

KYC-løsning for å sikre complianthåndtering av kundeidentifikasjon og anti-hvitvasking, fra onboarding til løpende oppfølging. Fokus på compliance, effektivisering og god brukeropplevelse for både den ansatte og sluttbrukeren. En løsning for kvalitet i KYC og AML.

Målgruppe: mellomstore og store advokatfirmaer, banker og finansinstitusjoner.
Nettside: https://quesnay.com/

DocuSign

DocuSign tilbyr en serie applikasjoner og integrasjoner for å automatisere hele avtaleprosessen. Elektronisk signatur, styring av livssyklusen til kontrakter, dokumentgenerering og forhandling og avtaleanalyse.

Målgruppe: Alle selskaper.
Nettside: https://www.docusign.com/

Verified

Verified er en full-service tilbyder av elektronisk signering og autentisering. Gjør ID-kontrollen digitalt på 60 sekunder, få hyllevare AML eller skreddersydd KYC.

Målgruppe: Små og store advokatfirmaer og ellers alle som er "Rapporteringsanavarlige"
Nettside: https://verified.eu/no/#hjem

Vipps

Produkter og tjenester for betaling, signering og identifisering

Nettside: www.vipps.no

PSA - Custodian

PSA Consulting tilbyr nyskapende applikasjoner, løsninger og teknologier designet for å slippe løs kraften i den intelligente og profesjonelle tjenesterorganisasjonen, slik at du kan være ledende digitalt. Vi digitaliserer prosesser og integrerer data i hele organisasjonen, slik at dine ansatte får fullmakt til å levere fremragende kvalitetsarbeid og beholde fornøyde kunder.

Målgruppe: Mellomstore og store advokatfirmaer, juridiske avdelinger.
Nettside: https://www.psaconsulting.com/

Dokumenthåndtering

Her finner du kompetanse og tjenester innenfor alt fra informasjonsstyring og dikteringsløsninger, til tekstautomatisering og dynamiske maler.

Contesto

Contesto er et rådgivningsselskap med fokus på tjenester og løsninger innen informasjonsstyring, dokumenthåndtering, databehandling og digitalisering. eDocs er basisplattformen som brukes for dokumentlagring og samarbeid. Vårt hovedoppdrag er å hjelpe bedrifter med å strukturere sine mengder med data og informasjon, og gjøre kaoset til kunnskap.

Målgruppe: Mellomstore og store advokatfirmaer
Nettside: contesto.no

Ayfie

Ayfie leverer løsninger for smarte søk direkte mot interne og eksterne systemer. Løsningen fanger teksten i alle dokumenter (med vedlegg) og trekker automatisk ut relevant informasjon (personer, lokasjoner, datoer, termer, organisasjoner m.fl.). Ayfie Locator hjelper deg også med å automatisere arbeidet med tidslinjer.

Målgruppe: Mellomstore og store advokatfirmaer samt juridiske avdelinger
Nettside: https://www.ayfie.com/

Avokaado

Avokaado er et digitalt arbeidsområde for automatisering av arbeidsflyt. Lag maler, samarbeid om utkast, del og bytt dokumenter, godkjenn og signer - alt på en plattform.

Målgruppe: Små, mellomstore og store advokatfirmaer samt juridiske avdelinger
Nettside: https://avokaado.io/

Advokat online

Avtalemaler - 500 kvalitetssikrede avtalemaler og skjemaer

Whistle - webvarsling av kritikkverdige forhold i virksomheter

Portfolio- Smart webløsning for arkivering og gjenfinning av egne maler

Intellidoc - Smart document automation

Lawfil – Markedsplass for advokater med salg av egne maler og få nye klienter. Koster ingenting!

Målgruppe: Små, mellomstore og store advokatfirmaer, internjuridiske avdelinger og juridisk sektor.
Nettside: www.adokatonline.no og www.lawfil.no

Transform Data International

Custodian for Legal er en fullstendig saksadministrasjonsløsning basert på SharePoint/Office 365. Vi benytter koplingen opp mot Microsoft Outlook og andre Office-løsninger, som sikrer høy grad av brukervennlighet og -sikkerhet. Løsningen er fleksibel og passer perfekt for advokatfirmaer og internadvokater.

Målgruppe: Små og mellomstore advokatfirmaer og juridiske avdelinger.
Nettside: https://www.transformdata.eu/custodian-for-legal/

HighQ

HighQ leverer en samhandlingsplattform for deling av dokumenter, data, datarom som er særlig godt tilpasset juridisk sektor og deres kunder.  Collaboration platform er for å dele documenter, for sharing documents, datarom, og kan utvides til levering av juridiske tjenester og klientengasjement.

Målgruppe: Store advokatfirmaer.
Nettside: www.highq.com

Semantix

Kryptert AI-basert maskinoversettelse trent med juridisk terminologi som bistår med dagligdagse språkutfordringer til de fleste språk.

Målgruppe: Advokater og jurister.
Nettside: https://www.semantix.com/no/losninger/oversetting/rask-oversettelse-sikker-teknologi

Clue Norge AS

Clues digitale, flerspråklige fagordbok er en naturlig del av advokatbransjens verktøykasse i grensesnittet mellom jus og teknologi. Er omfattende og oppdateres jevnlig innen alle fagområder. Brukes enkelt og trygt på alle plattformer, online og offline. Advokatbransjens førstevalg i flere tiår.

Målgruppe: Advokater og jurister i privat og offentlig sektor.
Nettside: www.clue.no

Visma Admin control

Dokumentdeling, prosesstøtte og tilgangskontroll for due diligence-prosesser og andre dokumentdelingsprosjekter.

Nettside: https://admincontrol.com/nb/

Nettbaserte juridiske informasjonstjenester

Ulike tjenester og kompetanseområder fra et bredt utvalg selskaper som kjenner advokatbransjen.

Ambita

Ambita er et Eiendomsteknologiselskap som utvikler og leverer tjenester basert på eiendomsdata. Våre tjenester gir effektiv tilgang til eiendomsinformasjon, digital tinglysing og digital byggesøknad. Se mer på infoland.ambita.com, eTinglysing.no, Byggesoknaden.no, Tomtesok.ambita.com og Boligmappa.no.

Målgruppe: Advokatkontor, megler og bank.
Nettside: https://www.ambita.com/tjenester/advokat/

Universitetsforlaget - Juridika

På Juridika finner man et komplett jussbibliotek med ajourførte lovkommentarer, mer enn 250 fagbøker og 20 000 tidsskriftsartikler, jussnyheter og podkast. Juridika gjør jurister effektive, med funksjoner som gjør det lett å jobbe, søke og lage utdrag.

Målgruppe: Advokater og jurister
Nettside: juridika.no

Lovdata Pro

Lovdata er en privat stiftelse opprettet i 1981 av Justisdepartementet og Det juridiske fakultet i Oslo. Stiftelsens formål er å vedlikeholde systemer for rettslig informasjon. Lovdata Pro er et juridisk arbeidsverktøy og digitalt oppslagsverk i rettskilder utviklet for det profesjonelle markedet for jurister i Norge.

Målgruppe: Jurister, sentral forvaltning og HR/Compliance/HMS/Legal i store konsern.
Nettside: https://lovdata.no/tjenester/pro/

Contesto - eDocs

Nettside: www.contesto.no

iManage – work

Bransjestandard og sikker løsning for dokument- og e-post lagring og administrasjon. Markedsleder innen sikker dokument- og e-post håndtering.

Målgruppe: Mellomstore og store advokatkontor og juridiske avdelinger
Nettside: imanage.com

DocsCorp

Prosessverktøy knyttet til hele dokumentets livssyklus, fra dokumentets opprinnelse til ferdigstillelse.

Nettside: www.docscorp.com

Litera

Ledende leverandør av programvare for håndtering av transaksjoner og utarbeidelse, korrekturlesing, sammenligning, vedlikehold og sikring av dokumenter innen juridisk og biovitenskapelig industri over hele verden. Våre kjerneprodukter gir brukerne mulighet til å generere, gjennomgå og distribuere innhold av høy kvalitet raskt og sikkert fra alle enheter.

I dag hjelper Litera tusenvis av dokumentintensive organisasjoner over hele kloden, og hjelper dem med å tilfredsstille de komplekse kravene fra klienter og regulatorer.

Målgruppe: Små, mellomstore og store advokatfirmaer.
Nettside: https://www.litera.com/products/legal/

Kunde- og saksregistrering

God oversikt over tjenester som gjør advokatvirksomheten litt enklere.

Advisor

Advisor247 ADVOKAT er et moderne skybasert saksbehandlingssystem for deg som vil samle alt i en smart løsning. Systemet dekker bl.a. ditt behov for klient- og sakshåndtering, dokumenthåndtering, kunnskapsforvaltning, timeregistrering og fakturering. Alltid lett tilgjengelig med egen mobilapp.

Målgruppe: Små og mellomstore advokatfirmaer.
Nettside: https://www.advisor.no/advokat/247-advokat/

Lex247

Moderne programvare for styring av juridiske tjenesteytere.

Målgruppe: Små og store advokatfirmaer.
Nettside: https://lex247.com/

Deltek – Maconomy

Delteks Legal Solution er et ledende ERP-system for advokatbransjen. Det maksimerer brukernes produktivitet gjennom bransje- og rollespesifikk funksjonalitet. Den forhåndskonfigurerte løsningen leveres med innebygget beste praksis for arbeidsprosesstøtte, et tilpasset løsningsdesign og en lang rekke bransjespesifikke rapporter - alt i et helintegrert system som gjennom åpne API'er kan tilknyttes andre tredjeparts støttesystemer som også er kritiske for advokatfirmaer.

Nettside: https://www.deltek.com/nb-no/products/project-erp/maconomy

Legalia

Legala.no er et system for bobehandling som effektiviserer, forenkler, og frigjør tid for advokater og saksbehandlere som kan brukes på de andre oppgavene i bobehandlingen.

Målgruppe: Små og store advokatfirmaer.
Nettside: https://legala.no/

TIQ Time

TIQ Time hjelper advokatfirmaer med å løse problemer med tidssporing med en enkel utvidelse til ERP-systemet. Bruk mindre tid på å fylle ut timelister, og reduser inntektslekkasje med TIQs automatiserte inngangsforslag.

Målgruppe: Mellomstore og store advokatfirmaer
Nettside: https://www.tiqtime.com/

Mingl

Mingl er en skybasert SaaS-løsning for kontaktadministrasjon, som hjelper folk med å få mer meningsfulle forbindelser. Mingl fjerner friksjonen i utveksling av kontaktinformasjon og gir en bedre oversikt over dine personlige og profesjonelle nettverk.

Målgruppe: Advokater og jurister.
Nettside: https://mingl.no/

Annet

Diverse tjenester og tilbud innenfor programvare og mobilnett.

BigHand

BigHand er et ledende programvareselskap som har utviklet en rekke produktivitets- og lønnsomhetsfokuserte løsninger. BigHand-programvarepakken inneholder oppgavedelegering, dokumentoppretting, arbeidsflyt, BI og prisløsninger som hjelper travle mennesker til å oppnå mer på kortere tid, og organisasjoner blir mer lønnsomme og effektive.

Målgruppe: Store advokatfirmaer.
Nettside: www.bighand.com

Telenor Flyt

Telenor har en avtale med Advokatforeningen som gir fordelaktige priser på markedets tryggeste abonnement FLYT, som har data rollover, aautomatisk påfyll av data og nettvern. Kontakt Telenor på 09000 for et tilbud.

Les mer om medlemstilbudet her: https://www.advokatforeningen.no/medlemstilbud/telefoni/telenor-flyt/

Målgruppe: Advokater og jurister
Nettside: https://www.telenor.no/bedrift/mobilabonnement/?q=1

Her kan du lese mer om TechTorget.