Gikk du glipp av noe på Arendalsuka?

Arendalsuka er nå over for denne gang. Etter en uke med engasjerende diskusjoner og arrangementer på Advokatlåven kan vi fastslå at Advokatforeningen nok en gang har klart å skape en arena for gode samtaler og satt viktige temaer på dagsorden.

Arrangementene, som fant sted i Advokatfirmaet Hald & Co's lokaler, ble en stor suksess og trakk et bredt spekter av deltakere, fra fagfolk og presse, til interesserte enkeltpersoner. Gjennom hele uken har Advokatforeningen presentert diskusjoner og foredrag om sentrale spørsmål som menneskerettigheter, kriminalomsorg, rettshjelp og digitalisering.

Vi har livestreamet alle våre arrangementer på Advokatlåven, både de som er arrangert av Advokatforeningen, men også arrangementer fra andre aktører som har fått plass i våre lokaler.

Vi vil takke alle som kom innom oss i Arendal og alle som har fulgt med på livestreamene. Vi gleder oss allerede til neste år!

Gikk du glipp av noe?

Her kan du se opptak av alle arrangementene:

Den demokratiske samtalen.

Norge hadde verdens beste fengsler - Hva skjedde?

Varslingsreglene i arbeidsmiljøloven – erfaringer på godt og vondt, Advokatfirmaet Selmer

Hvorfor er strandsonen så hellig? Juristforbundet

Hvorfor og hvordan bør næringslivet forholde seg til ESG-Risikoer? Advokatfirmaet Wikborg Rein

Fra fornorskning til forsoning? - Samtale om Sannhetskommisjonens rapport

Stikker Norge hodet i sanden mens Europa digitaliseres? Juristforbundet

Er straffene for strenge i noen seksuallovbruddssaker, og hvorfor varierer straffenivåene så sterkt? Advokatbladet

Må lokalbankene dø mens finansnæringen gjennomreguleres?, Advokatfirmaet Selmer

Justismord – Hvilke saker blir de neste?

Ha rett, få rett. Oppfølging av forslag om ny rettshjelpslov, JussBuss

Trenger overgriperen en forsvarer?

Hvem har ansvaret når rettssikkerheten svikter?, NOAS

Strategiske søksmål og menneskerettigheter, Redd barna

Nye retningslinjer for private granskinger – økt rettsikkerhet? Wikborg Rein

Samvær etter vold: Hvordan gjøre det utrygge tryggere?, Wikborg Rein og Stine Sofies stiftelse