Kurs

Manuduksjon i advokatetikk

Advokatforeningen har gleden av å invitere til manuduksjon i advokatetikk.

Dørene åpnes 16:30 for registrering.

Om kurset

Kurset er spesielt tilpasset studenter som skal ta eksamen i JUS4111 ved Universitetet i Oslo, men passer også for andre studenter som ønsker å lære mer om advokatetikk. Kurset vil gi en innføring i advokatetikk med hovedvekt på bestemmelsene i Regler for god advokatskikk, og vil ta for seg følgende temaer:

• Uavhengighet
  • Lojalitetsplikt og ytringsfrihet
  • Advokatens opptreden
  • Taushets- og fortrolighetsplikt

Om foredragsholderne

Interessekonflikt Manuduksjonen holdes av advokatfullmektigene Hannah Marion Salvador og Josefa Martorell, som til daglig arbeider med advokatetikk og disiplinærsaker i Advokatforeningen som Disiplinærnemndens sekretariat. De veileder også Advokatforeningens medlemmer om hvordan etterleve kravene i Regler for god advokatskikk.

Annen informasjon

Det blir servert mat og drikke. Foredragsholderne vil være tilgjengelige til å diskutere faglige spørsmål i etterkant av manuduksjonen.

Påmeldingsfrist er 22. april.

Manuduksjon i advokatetikk

• Kurs