Webinar om advokatvirksomhet og GDPR

Kurset som gir praktiske råd og tips om hvordan virksomheter kan gå frem for å sikre etterlevelse av personvernreglene.

Hvem passer kurset for?

Alle som trenger en introduksjon om personvern og regelverket.

Hva lærer du?

Advokatforeningen arrangerer et praktisk rettet kurs om kravene som gjelder for advokatfirmaers behandling av personopplysninger. Med utgangspunkt i Advokatforeningens GDPR-veileder gir kurset oversikt over EUs personvernforordning (GDPR) og hvilke tiltak advokatfirmaer bør få på plass for å sikre etterlevelse.

Arbeidsform

Kurset gjennomføres som et to-timers webinar. Hoveddelen av kurset vil være forelesning, men vi legger opp til spørsmål underveis.

Om foredragsholder

Advokat Thomas Olsen er partner i Advokatfirmaet Simonsen Vogt Wiig. Olsen har doktorgrad i personvernrett fra Universitetet i Oslo og har tidligere vært leder for Advokatforeningens lovutvalg for IKT og personvern. Han har vært med å utarbeide Advokatforeningens GDPR-veileder og er en av forfatterne til Personvernhåndboken (Gyldendal).

Webinar om advokatvirksomhet og GDPR

• Webinar