Kurs

Vestland krets: Hvilke rettigheter har du eller din klient når pressen er på tråden?

Advokatforeningen Vestland krets inviterer til foredrag med påfølgende middag

Foredrag:

Hvilke rettigheter har du eller din klient når pressen er på tråden?

Advokat Jon Wessel-Aas foreleser om de presseetiske og rettslige prinsippene som gjelder når pressens søkelys er på deg eller din klient.

Jon Wessel-Aas er advokat med møterett for Høyesterett og partner i Advokatfirmaet Glittertind. Han har arbeidet som advokat i mer enn 20 år, særlig med ytringsfrihet, personvern, opphavsrett og menneskerettigheter, samt prosedyre i domstolene i saker på disse rettsområdene. Han har også forfattet en rekke artikler og bokbidrag/bøker om de samme emnene. Jon Wessel-Aas er nylig gått av som styreleder i advokatforeningen etter endt 4-årsperiode.

Båttransport:

Avreise fra Bergen kl.17:00 med retur kl.23:30.

Båten går fra Dreggekaien, skur nummer 8, vis a vis Clarion Hotel Havnekontoret og Radisson Blu på Bryggen i Bergen.

Oppmøte senest 10 minutter før avgang!

Etter foredraget blir det 5-retters Meteorologisk Middag!

• Kurs

Advokatforeningen