Kurs Webinar

Kurs om AI-løsninger i egen advokatvirksomhet, og juridiske problemstillinger knyttet til utvikling og bruk av AI-løsninger

Advokatforeningen inviterer til praktisk innføring i hva advokatfirmaer som ønsker å ta i bruk generativ AI – kunstig intelligens – kan og bør tenke på – når virksomheten tar i bruk denne type teknologi. Kurset kan følges fysisk og digitalt.

Tema for kurset

kl. 17:00 – 18:00

Del 1: Bruk av AI-løsninger i egen advokatvirksomhet

Thommessen har vært tidlig ute med bruk av AI-løsninger for å effektivisere og forbedre advokatenes arbeidshverdag. De vil fortelle om sine erfaringer.

kl. 18:00 – 19:00

Del 2: Juridiske problemstillinger knyttet til utvikling og bruk av AI-løsninger

Mange virksomheter har tatt i bruk AI-løsninger som ChatGPT og Microsoft Copilot, og lurer på hvilke juridiske problemstillinger det reiser. Thommessen har bistått en rekke klienter med deres juridiske vurderinger knyttet til deres bruk av ulike AI-løsninger, og vil dele sine erfaringer fra denne rådgivningen. De mest åpenbare knytter seg til etterlevelse av GDPR, konfidensialitetsforpliktelser, arbeidsrett og opphavsrett.

Arbeidsform
Kurset gjennomføres som et to-timers kurs. Hoveddelen av kurset vil være forelesning, men vi legger opp til spørsmål underveis.

Om foredragsholder
Advokat Espen A. Werring er partner i Advokatfirmaet Thommessen. Werring benyttes som rådgiver når virksomheter skal utarbeide og implementere sine virksomhetskritiske digitaliseringsstrategier. Han bistår typisk de største virksomhetene i privat sektor med deres anskaffelser av tjenester knyttet til utvikling, transformasjon, forvaltning og drift av virksomhetskritiske IT og forretningsprosesser. Han er rangert som en av Norges ledende advokater innenfor dette området – blant annet i Finansavisens årlige Advokatundersøkelse og av internasjonale ratingbyråer.

Trine Melsether er Chief Digital Officer og er ansvarlig for digitalisering og innovasjon i Thommessen. Melsether er utdannet sivilingeniør (IndØk, NTNU), med spesialisering innen prosjektledelse. Hun leder Thommessens tverrfaglige team som setter brukeren i fokus når nye digitale tjenester skapes.

• Kurs
  • Webinar