Kurs

Velkommen til vårfest

Invitasjon til vårfest for Trøndelag krets

Program

Første foredrag gjennomføres av advokat John Egil Bergem. Bergem har vært sorenskriver og blant annet lovrådgiver i Justisdepartementets lovavdeling, der han deltok i lovforarbeidet til kjøpsloven. Bergem vil holde et praktisk foredrag med tittel «Langs vegen fra mangel til heving av kjøp». Foredraget vil omhandle ikke bare en gjennomgang av reglene i kjøpsloven og forbrukerkjøpsloven, men også synspunkter på strategiske valg i slike saker.

Andre del av foredraget holdes av advokat Mohsin Ramani. Ramani er partner i DLA Piper og innehar flere rankinger blant annet hos Chambers & Partners og The Legal 500. Ramani vil holde foredrag med tittel «Sikringstiltak – arrest, midlertidig forføyning og bevissikring». Foredraget omhandler blant annet situasjonene slike prosessuelle skritt kan være aktuelle, erfaringer fra slike prosesser og ha et særlig fokus på rettspraksis som gjør foredraget praktisk.

Bevertning

• Rundstykke med pålegg kaffe/te ved oppmøte
  • 1 enhet drikke og diverse snacks ved først pause
  • 2-retters middag med 1 enhet drikke i Livingroom
  • DJ Patay spiller fra og med middag
  • Øvrig kjøpes selv

Frist for påmelding er 30. mai.

Kurset er forbeholdt medlemmer, og det er begrenset kapasitet – førstemann til mølla!

Trøndelag krets: Vårfest

• Kurs