Kurs

Yngre advokater Møre og Romsdal: Survival guide for advokatfullmektiger

Yngre Advokater i Møre og Romsdal inviterer til kurs i sivilprosess i Ålesund, med fokus på opptreden i rettsprosessen under sivile saker.

Yngre advokater Møre og Romsdal krets inviterer til et foredrag med advokat Bjarte Aambø (Øverbø Gjørtz) og tingrettsdommer Ruth Louise Osborg (Møre og Romsdal tingrett). Kurset vil være i det populære emnet survival guide for advokatfullmektiger/yngre advokater.

Kurset er særlig aktuelt for ferske advokatfullmektiger og yngre advokater som ønsker konkrete teknikker og praktiske tips i forkant av sine første rettssaker.

Det vil bli enkel bevertning/mat og mingling fra kl. 17.00-18.00, hvor vi deretter starter foredrag med tingrettsdommer Osborg kl.18.00. Hun deler sin kunnskap om domstolen fra innsiden og forklarer hvordan du som ung advokat/advokatfullmektig bør legge opp arbeidet for en best mulig prosess i domstolen, herunder do's and don'ts i kommunikasjonen med retten og motparter.

Kl. 19.00 overtar Aambø stafettpinnen, og vil i påfølgende to timene dele sine beste tips for hvordan du som fersk advokat/advokatfullmektig kan forberede deg frem mot en sivil rettsprosess, herunder prosesshandlinger før avsluttet saksforberedelse, og innledning, parts- og vitneforberedelser og prosedyre under hovedforhandling.

Avslutningsvis vil Per Conradi Andersen fra Advokatfirmaet Kvale dele noen erfaringer fra større, komplekse tvistesaker.

Vi sees!

Yngre advokater Møre og Romsdal krets: Survival guide for advokatfullmektiger