Kurs

Sted: Ladekaia
Egenandel: 300,-
Godkjennes med: 2 juridiske timer

Gratis transport fra Riiber Mynthandel til Ladekaia kl 1715 (frivillig)

Program:

-    Klokken 17.30: velkomstdrink, registrering og mingling
-    Klokken 18.00: første foredrag Benedict De Vibe
-    Klokken 19.00: andre foredrag Trøndelag tingrett
-    Klokken 20.00: musikk fra dj og herligheter fra grill (kjøtt, fisk, brød, dipper mv.)

Første foredrag:
 De Vibe vil holde et foredrag om arbeidet som forsvarer krydret med eksempler fra egen praksis. Dette vil være et praktisk foredrag der vi som tilhørere får høre De Vibe sine erfaringer og han deler tips.

Andre foredrag:
To av dommerne i Trøndelag tingrett har tatt og tar i disse dager master innenfor mekling. Domstolen v/tingrettsdommer Kristin Rognan vil derfor holde et foredrag om rettsmekling for å blant annet belyse arbeidet med utgangspunkt i en interessebasert tilnærming. Foredraget vil omhandle tvistelovens forutsetning for benyttelse av metoden og hvorfor det kan være mer effektivt for partene å skape avtaler basert på partenes interesser fremfor posisjoner. Det vil også bli gitt innspill til gjennomføring av metoden i praksis.

Trøndelag krets: Høstfest på Ladekaia

• Kurs