Det årlige ekspropriasjonsrettskurset

Bli oppdatert på rettspraksis det siste året, og få med deg nye aktuelle temaer. Vi møtes i Sandefjord til en faglig og sosial samling.

11 juridiske timer / 4 eiendomstimer

Scandic Park Hotel, Strandpromenaden 9, SANDEFJORD

19.03.2020 09.30 - 20.03.2020 12.45

Meld deg på her

HVA LÆRER DU?

Dette kurset er et fast faglig og sosialt treffsted for dere som arbeider med juridiske problemstillinger tilknyttet ekspropriasjon. Siktemålet med kurset er generell oppdatering innenfor fagområdet, kombinert med dypere innføring i emner som er særlig aktuelle eller praktisk viktige for dere som jobber med ekspropriasjon.

Årets kurs vil på vanlig måte fokusere på den rettspraksis som har vært siden kurset i 2019 og ny lovgivning, også i år med Jarle Holstrøm fra Haavind som foreleser. Fredrik Holth gir oss sine betraktninger rundt Kilen Syd-saken og brytningspunktet mellom jordskifte og ekspropriasjon, mens Erlend Stabell Daling tar opp problemstillingen Totenvika - hva nå? Birgitte Bie Mørkved og Magnus Dæhlin gir oss et innblikk i tilpasningsplikten sett fra både eksproprianten og ekspropriatens ståsted. EMK og alminnelige ulemper står også på programmet. Se programmet for alle temaene på kurset.