Det årlige kurset i utdanningsrett

Følg kurset digitalt via livestream! Gå ikke glipp av årets kurs for alle med interesse for utdanningsrett. Et relevant kurs om du er skoleleder, jobber i departement, direktorat, er advokat som har utdanningssaker, eller er ikke-jurist som arbeider med og har erfaring fra feltet!

6 juridiske timer

Thon Hotel Vika Atrium, Munkedamsveien 45, OSLO

02.02.2021 08.30 - 15.45

Medlemmer: 4 300 NOK Andre: 5 400 NOK

Meld deg på her

HVA LÆRER DU?

Utdanning er en grunnleggende forutsetning for den enkeltes deltakelse i samfunnet og for samfunnets demokratiske utvikling og velferd. Utdanningsretten har fokus på alle faser i utdanningsløpet fra barnehage, via grunnskole og videregående skole, til universitet og høgskole. På det årlige kurset i utdanningsrett fokuserer vi både på trender, utvikling og rettspraksis, samtidig som vi gjør faglige dypdykk i aktuelle og interessante temaer.

På årets kurs vil formiddagen gå med til oppdatering på lovgivning og rettspraksis samt NOU 2019 opplæringsloven. På ettermiddagen vil det være fokus på rettigheter og plikter i forbindelse med covid-19 belyst fra både lærernes og elevenes perspektiv.

Du kan også delta digitalt via direktestrømming. Påmelding til livestream her

PS! JUS tilbyr nå et digitalt abonnement ut 2021. Her får du tilgang til markedets største digitale portefølje av juridiske kurs. Som en del av dette abonnementet får du også tilgang til to livestreamkurs (årlige oppdateringskurs eller andre kurs som tilbys via livestream). Her kan du lese mer om abonnementet.