E-kurs: Aktørportalen og digitalisering av rettssaksarbeidet

15. september trådte forskrift om obligatorisk bruk av Aktørportalen i kraft. Dette kurset gir deg en praktisk innføring i hvordan du gjennomfører en digital hovedforhandling.

2 ikke-juridiske timer

E-kurs

31.12.2021

Medlemmer: 1 500 NOK ekskl. mva. / Andre: 2 000 NOK ekskl. mva. / Pris for abonnenter 0,-

Les mer og meld deg på her

HVA LÆRER DU?

Formålet er at du etter endt kurs er fortrolig med bruk av aktørportalen, og vet hvordan du kan navigere og arbeide effektivt med dokumentene når de foreligger i digitalt format. Du får blant annet en gjennomgang av hvordan dokumentene brukes i rettsmøte, hva du må ha med deg av digitale hjelpemidler som pc og eventuelt nettbrett, hva som det fremdeles er nyttig å ha i papirformat og ikke minst hvordan man gjennomfører en digital hovedforhandling.

Fra 11. desember har alle tingretter, lagmannsretter samt Høyesterett tatt i bruk Aktørportalen. Aktørportalen er obligatorisk for advokater og autoriserte advokatfullmektiger. I Aktørportalen utveksler domstoler og advokater dokumenter og saksinformasjon i sivile skjønns- og tvistesaker. Salærbehandling for både tviste- og straffesaker inngår også.

Kurset er digitalt og kan tas når som helst.

_____

PS! JUS tilbyr nå et digitalt abonnement. Her får du tilgang til markedets største digitale portefølje av juridiske kurs. Som en del av dette abonnementet får du også tilgang til to livestreamkurs (årlige oppdateringskurs eller andre kurs som tilbys via livestream). Her kan du lese mer om abonnementet.