E-kurs: Anskaffelsesrett i et nøtteskall

Her får du en god innføring i anskaffelsesregelverket og en oversikt over sentrale temaer innen anskaffelsesretten.

3 juridiske timer

E-kurs

31.12.2021

Medlemmer: 2 100 NOK ekskl. mva. / Andre: 2 600 NOK ekskl. mva. / Pris for abonnenter 0,-

Les mer og meld deg på her

HVA LÆRER DU?

Offentlig sektor gjør innkjøp for om lag 400 milliarder årlig. Anskaffelsesreglene skal sikre at disse midlene utnyttes best mulig gjennom kostnadseffektive og samfunnstjenlige innkjøp, og at offentlige sektor gjennom sine innkjøp bidrar til å utvikle et konkurransedyktig næringsliv. Regelverket som styrer prosessene er samtidig komplisert, og i stadig endring.

Dette kurset gir deg en grunnleggende oversikt over anskaffelsesregelverket, og de viktigste prinsippene som gjelder ved gjennomføring av anskaffelser, og spesielt konkurransegrunnlaget. Her får du vite når anskaffelsesregelverket kommer til anvendelse, hvilke grunnleggende prinsipper som gjelder, og hvordan man utformer konkurransegrunnlag som er en veldig viktig del av det å gjennomføre anskaffelser. Kurset krever ingen forkunnskaper og er godt egnet for deg som ikke er så kjent med anskaffelsesrett fra tidligere.

Kurset er ajour med rettstilstanden på det angitte utgivelsestidspunkt, 16. oktober 2018.

Kurset er digitalt og kan tas når som helst.

_____

PS! JUS tilbyr nå et digitalt abonnement. Her får du tilgang til markedets største digitale portefølje av juridiske kurs. Som en del av dette abonnementet får du også tilgang til livestream-versjonen av høstens årlige oppdateringskurs. Her kan du lese mer om abonnementet.