E-kurs: Innføring i ekspropriasjonsrett

Kunnskap om ekspropriasjonsretten er sentral for forståelsen av eiendomsrettsvernet i Norge og nyttig for deg som jobber med fast eiendom. Dette kurset gir deg et konsentrert overblikk over de viktigste problemstillingene.

2 juridiske timer / 2 eiendomstimer

E-kurs

31.12.2021

Medlemmer: 1 500 NOK ekskl. mva. / Andre: 2 000 NOK ekskl. mva. / Pris for abonnenter 0,-

Les mer og meld deg på her

HVA LÆRER DU?

Kunnskap om ekspropriasjonsretten er sentral for forståelsen av eiendomsrettsvernet i Norge og nyttig for deg som jobber med fast eiendom. Dette kurset gir deg et konsentrert overblikk over de viktigste problemstillingene du møter ved ekspropriasjon av fast eiendom; hvilke vilkår som må være på plass for at dette verktøyet skal kunne anvendes, hvilke saksbehandlingsregler som må følges, og hvordan erstatningen skal fastsettes for dem som må avstå areal eller rettighet ved tvang.

Du bestemmer selv hvor stor del av kurset du ønsker å gjennomføre av gangen, men for å få godkjent etterutdanningstimer må du se gjennom hele kurset og også svare på kontrollspørsmålene til slutt.

Hvis du ønsker en grundigere innføring i ekspropriasjonsrett og praktisk skjønnsarbeid, kan vi anbefale vårt to-dagers tilstedeværelseskurs «Innføring i ekspropriasjonsrett» som tilbys høsten 2021.

Kurset er digitalt og kan tas når som helst.

_____

PS! JUS tilbyr nå et digitalt abonnement. Her får du tilgang til markedets største digitale portefølje av juridiske kurs. Som en del av dette abonnementet får du også tilgang til to livestreamkurs (årlige oppdateringskurs eller andre kurs som tilbys via livestream). Her kan du lese mer om abonnementet.