E-kurs: innføring i IT-rett og det lokale stammespråket

Kanskje har du akkurat fått en it-problemstilling som må løses? Skal du gi råd i forbindelse med anskaffelse av en IT-løsning, eller kanskje er du dommer og har fått en tvist i fanget? Dette kurset er for deg som ønsker å få en bedre forståelse av hva IT og IT-rett er.

2 juridiske timer

E-kurs

31.12.2020

Medlemmer: 1 500 NOK Andre: 2 000 NOK Pris for abonnenter 0,-

Les mer og meld deg på

HVA LÆRER DU?

Advokater, saksbehandlere, dommere og andre som arbeider med, eller skal begynne å arbeide med IT-rett må kjenne til både begrepene, teknikken og de mest grunnleggende reglene. I IT-retten er faktum ofte teknisk komplisert, og utviklingen gå svært raskt. Som rådgiver innenfor IT-rett er det avgjørende at du forstår det grunnleggende tekniske landskapet, forettningmodellen til virksomheten, hva som er driverne og formålet i leveransen.

Dette kurset er to-delt. Først forklares informasjonsteknologi slik at du bedre forstår "stammespråket". Deretter kommer vi nærmere inn på basisen innenfor IT-retten. IT-retten involverer en rekke grensesnitt mellom juss og informasjonsteknologi, samt har flere grenseflater mot næringslivet. Kurset vil gi de nødvendige grunnkunnskapene for å kunne påta seg slike oppdrag og håndtere IKT-rettslige problemstillinger.

Kurset er det første i en serie på to. Påbyggingskurset kan også tas som e-kurs.

PS! JUS tilbyr nå et digitalt abonnement ut kalenderåret 2020. Her får du tilgang til markedets største digitale portefølje av juridiske kurs. Som en del av dette abonnementet får du også tilgang til livestream-versjonen av høstens årlige oppdateringskurs. Her kan du lese mer om abonnementet.