E-kurs: Innføring i konkurranserett

Kunnskap om konkurranseretten er sentralt for alle jurister som arbeider med spørsmål knyttet til markeder og regulering av det. Her får du en god innføring i og oversikt over regelverket.

4 juridiske timer

E-kurs

31.12.2021

Medlemmer: 2 500 NOK ekskl. mva. / Andre: 3 100 NOK ekskl. mva. / Pris for abonnenter 0,-

Les mer og meld deg på her

HVA LÆRER DU?

E-kurset gir en grunnleggende forståelse for grunnpilarene i konkurranseretten. Konkurranseretten er markedets grunnlov, det er konkurranseretten som avgjør om en transaksjon blir godkjent av konkurransemyndightene eller ikke. Dette e-kurset vil gå gjennom de elementære reglene i rettsområdet. I tillegg gjennomgås regler om hvordan grensene kan settes for foretak som har dominerende stilling i et marked, og hvordan dette kan håndteres.

Kurset vil gi tips og råd både for å avverge konflikter og godkjenne transaksjoner i et konkurranserettslig perspektiv.

Kurset er digitalt og kan tas når som helst.

_____

PS! JUS tilbyr nå et digitalt abonnement. Her får du tilgang til markedets største digitale portefølje av juridiske kurs. Som en del av dette abonnementet får du også tilgang til to livestreamkurs (årlige oppdateringskurs eller andre kurs som tilbys via livestream). Her kan du lese mer om abonnementet.